oljersjo-kennel

Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Malin Ullström - 11 augusti 2010 20:30

...har vi faktiskt varit lite trötta, både jag och hundarna!

Vilodag och låta alla intryck från igår sjunka in....hoppas det funkar!  


Vi fick besök av Abbe och hans matte Malin på förmiddagen. Abbe är ute hos oss och tränar lite då och då. Tanken är att när han har växt på sig lite, ska han och Java få vara med i en liten täningsgrupp som jag håller i!!

Än så länge är det lite allvar och mest lek som gäller!

  

Java och Abbe in action!

  



Full fart!

Av Malin Ullström - 11 augusti 2010 19:45

...dag, jag hade igår!!!

Vaknade tidigt på morgonen och tog ut de fyrbenta på en underbar och lång morgonpromenad! Vad härligt det är med semester! Tänk om man kunde leva det här livet lite längre än fyra veckor på sommaren, nja,..... nu är det ju så att jag stormtrivs med mitt arbete också!!  

Efter frukosten packade vi bilen full med mat, badkläder, barn och hundar!!

Full fart mot båten, vi tillbringade hela dagen på sjön med att sola, bada och bara vara! När vi styrde kosan hem sent på eftermiddagen var både vi och dom fyrbenta helt slut!!

  Rhea och Kiara efter badet!   Java!

  






  Tångbad, skall vara bra för pälsen!


Nåja, ingen rast och vila. Det var bara att ladda om när vi kom hem!

Packade bilen full med hundar och dummies för att åka ner till Vittskövle slott!

Nu skulle det tränas apportering med Sofia och hennes hundar! Sofia och hennes sambo Henrik är ägare till "Sixten", som är pappa till Java och hennes syskon.

Det var en mycket trevlig och lärorik kväll, och Kiara skötte sig alldeles utmärkt!

Rhea fick också ett par små övningar och hon är också mycket duktig!

Java, ja, hon får än så länge bara följa med på mattes alla utflykter och det är nog så tillräckligt!

Jo, hon fick faktiskt också träna, fast det var inte planerat så...skotträning!

Vi hade parkerat bilarna mitt ute i skogen, men där fanns en skjutbana, där det tränades flitigt under 1 timme!! Tack och lov brydde sig inte hundarna ett skvatt!

Trötta kom vi hem vid 23 tiden....japp, vi sov gott!


Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards