oljersjo-kennel

Alla inlägg under augusti 2010

Av Malin Ullström - 5 augusti 2010 19:14

    


Rhea!

Av Malin Ullström - 5 augusti 2010 19:12

    


Badbrudarna Kiara och Rhea!

Av Malin Ullström - 5 augusti 2010 19:11

  


Duktiga Forza!

Av Malin Ullström - 5 augusti 2010 19:09

  


Lyckliga Estanzia, "Essie"!

Av Malin Ullström - 5 augusti 2010 19:07

  


Java tar en tupplur efter ett av sommarens bad! 

Av Malin Ullström - 5 augusti 2010 19:04

    


Java och Intenzo! 

Av Malin Ullström - 5 augusti 2010 15:37

      .....är datorn igång och jag med!!

Blixten slog ner i datorn och det tog sin lilla tid att få den lagad så här i semestertider, när sedan datorn var igång, ja, då var inte jag det!!!

Vi har ju haft en härlig semester, (ja, det syns väl på Rhea) och har faktiskt en vecka kvar. Sovmorgon, lugna dagar, utflykter, bad, god mat och vin, båtturer, hundträning, hundträning och självklart umgåtts mycket med familj och vänner!


Det är så mycket som har hänt sedan jag skrev i bloggen....

"Våra" små valpar har flyttat hemifrån, förrutom Java, hon fick allt bo kvar i Öljersjö.

Det är så härligt att höra ifrån alla "mina" valpköpare, alla valparna sköter sig utmärkt och det känns mycket roligt.


Java är en mycket självständig tjej med ett härligt temperament, full fart i benen och tvekar inte en sekund med någonting, än så länge!

Hon älskar mat, mat, mat och matte, och det kommer man långt med! Bära på saker är en annan passion i livet och efter varje måltid så kommer hon med matskålen i munnen och lämnar den till mig.  


De andra valparnas sammanfattade rapporter är:


Forza, bor i Fagerhult hos Maria och Kristian. Dom berättar att Forza älskar att bada och att åka båt. Hon har varit med om det mesta alla redan och fått följa med både båt, skog och statsvandringar! Härligt!


Estanzia, eller Essie som hon också kallas bor i Bromölla hos Anna-Lena och hennes härliga familj. Den här lilla damen har redan varit och hälsat på hos oss och det var så roligt! Essie som var den lilla "försynta" tjejen har minsann tuffat på sig ordentligt!


Mezzo, bor hos Gunnar och hans dvärgpincher, som jag tyvärr har tappat namnet på. Dom här killarna bor i Lidköping! Det här var killen med "klös" i och vad jag har förstått på Gunnar, så håller det i sig. Mezzo har också redan fått vara med om det mesta och det är härligt att höra!


Intenzo, bor hos en fodervärd i Göteborg. Han ska förhoppningsvis bli ledarhund när han blir stor! Det här var den "coola" killen, han tar det mesta med ro och älskar att vara med sin matte. Han var kvar hos ett par veckor extra och det var faktiskt lite svårt att skilja sig ifrån honom för han är så "go"! 


Ja, så har ni fått reda på lite vad som hänt med dom små grynen.


Kiara, härliga Kiara. Nu är det fullt ös medvetslös igen! Vi har kommit igång sakta men säkert igen, med träningen och hon är "taggad" som bara den!

Vi har varit nere i Nymölla hos kennel Carmals och tränat och hon var så duktig!

Jag fick många bra träningstips av Mirjam, när vi var där förra veckan.

Mitt mål är att starta henne i nybörjarklass till hösten.... och enl. Mirjam är hon färdig för det, så det är väl bara att "köra" eller.... just det, jag ska vara färdig också!!  


Ha en trevlig kväll!


 




Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards