oljersjo-kennel

Alla inlägg den 13 november 2010

Av Malin Ullström - 13 november 2010 19:08

...fredagens hundträning fick ställas in pga hästtävling!   

Japp, ni läste rätt! Yngsta dottern var anmäld till hopptävling, men jag trodde inte att det skulle fungera eftersom hon hoppat på kryckor i en vecka pga skada i foten. Hon lyckades "bota" sin fot med att sträcka och knäcka den ordentligt och "hux flux" knakade det till i den och hon kunde stödja på den igen!!  Blev jag förvånad...nix!! Jag är lite trött på alla hennes skador, så jag sa till henne att hon kanske skulle ta det lite lugnt...hon kunde ju faktiskt trilla av hästen och just nu orkar jag faktiskt inte var hemma för vård av sjukt barn!

"Mamma, det är ingen fara, jag trillar inte av, jag ska bara tävla!"


Det var bara ringa till Majsan och förklara, hoppa i hästkläderna och åka till stallet och rykta!

Tävlingen gick utmärkt och dottern kom hem med ytterligare en rosett att hänga på väggen!

Ja, jag blev jättestolt, hon var superduktig! När morfar frågade om han kunde få en av rosetterna, svarade hon att han kunde få alla, om han köpte henne en ponny...  


Idag har det varit en sådan där dag när man försöker få huset i ordning inför veckan som kommer...städning, tvätt , matlagning, och så var det mörkt!! 

Nja, jag hann med hundarna på morgonen och sedan har dom varit ute hela dagen, så det har inte gått ngn nöd på dom.

Däremot får man hålla ett öga på Java, för hon har listat ut att grannen har kattmat och vinteräpplen i trädgården....mums!

Detta lilla odjur...men jag ska allt gillra en fälla, bara vänta...


Imorgon kör jag till kennel Carmals för valpträff med Rhea, det ska bli så roligt!

Hoppas jag får lite fina bilder som jag kan visa er!


Ha en mysig lördagskväll!

Malin 



Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards