oljersjo-kennel

Alla inlägg den 28 november 2010

Av Malin Ullström - 28 november 2010 21:12

... iväg! Så mycket till hundträning har det inte blivit denna veckan!!

Förra helgen hade vi städdag i trädgården och jag svor väl en och annan ramsa över alla löv och allt regn.   Denna helgen har snön vräkt ner!!! Som jag lovade mina små hundar, fick dom en ordentlig tvagning så fort temperaturen kröp neråt. Dom tyckte faktiskt det var riktigt skönt!!

När jag var ute och gick med dom idag, så kunde jag inte låta bli att ta lite bilder på all snön och vilddjuren...lättare att ta bilder på snön än hundarna!!

Dom är ju aldrig still!! Bättre kamera och fotograf behövs, det är bara till att inse!!

  

       

Det var inte mer än en vecka sedan vi apporterade fågel här... 


Nu i helgen har det varit Retriver Mästerskap i Kristianstad, kan inte låta bli att tycka synd om dom med det här vädret!!

Gå gärna in på SSRK Södra och titta på resultat och så småningom bilder!!


Hoppas ni alla har en mysig första adventskväll!

Nu hänger julgardinerna uppe och stjärnorna lyser så fint, tror nog att jag ska baka lite lussekatter imorgon efter jobbet!!

Måndagar brukar betyda ridning med yngsta dottern, men hon lyckades få en spricka i handen för ett par dagar sedan...   

Detta barn...


Kram Malin




Av Malin Ullström - 28 november 2010 21:00

...liten hälsning från Forza och hennes matte Maria.  

Maria och Forza hade varit ute på lite vinterpromenad och apporterat tennisbollar, vilket Forza älskar!!

 

     

Efter några dagar kom det ytterligare en hälsning, (jag blir så glad varje gång)!  

Maria berättade att det hade kommit 50 cm pudersnö, och att hon trodde att apporteringsträningen var över för detta året...

Då hade hon inte räknat med Forza... hon gav sig inte på promenaden, utan fick till slut apportera!!

Hon appoterade dummies klockrent i all snön!!! Det var bara huvudet och svansen som syntes!!

HÄRLIGT!!

Snart är det valpträff igen och jag kan knappt bärga mig tills jag får träffa alla igen!!





Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards