oljersjo-kennel

Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Lite uppdatering...

Av Malin Ullström - 21 februari 2011 19:20

...efter helgens övningar!

Hu, vad helgerna springer iväg, det som är positivt är ju att snart är det vår!

(Det är så kallt så man håller på att "krevera", - 7 grader och blåst, det går rätt in i märgen! Så nu börjar man känna av den begynnande förkylningen.....)

Helgen har varit helt underbar!!! Umgänge med familj, hundar och hästar i en enda salig röra!

I lördags var jag ute och gick med dottern och hennes lilla häst i det strålande vädret, kallt men härligt!

När vi väl kom hem var min man och jag ute och gick med hundarna i skogen och på sjöängarna. Hundarna var "sjövilda" och sprang som små "tokingar"... då det helt plötsligt far upp en hare....

Herregud, vad labradorer kan springa...jag skrek i högan sky åt dem att stanna...och dom stannade!!! (Det var nästan så haren stannade också!)

Prata om att vara stolt!!!  

Väl hemma så plockades det fram dummiesar och vi tränade linjetag och stopptecken, det gick alldeles utmärkt!

  

Enda chansen att få dem på bild, är att få dem att sitta!! Annars har man dom aldrig samlade!

Söndagen bjöd även på ett härligt solsken men kallt...

En arbetskamrat och Malin/Abbe var här och tränade lydnad en stund på förmiddagen. Det är så roligt med Abbe (och Malin) han tycker det är så roligt att komma hit så han "tjuter"! Tyvärr hade jag inte med mig kameran ut, men det kommer bilder så småningom!!

Ja, sedan var det en tur till stallet igen!

Yngsta dottern och jag skulle ut och rida tillsammans, för första gången!!

Hon var så orolig för sin mamma, så hon pratade knappt på hela ridturen...japp, då har det gått långt!!

När jag frågade henne varför hon var så tyst, sa hon "Mamma, jag är orolig att du trillar av".... Inga höga tankar om sin mamma....  

  

Nåja, jag tycker i alla fall det gick utmärkt! Jag har faktiskt inte suttit på hästryggen på tre år, men det fanns där i ryggmärgen, eller kanske inte...musklerna, var har dom tagit vägen.....  

Väl hemma, så åkte hundarna ut på en träningsrunda...

Uppletande, linjetag och stopptecken, dom var jätteduktiga!!

Min lilla pappa frågade mig "Vem är bäst"? Kan jag faktiskt inte svara på...dom är mkt duktiga alla tre, sedan har dom olika starka sidor...som vi alla har!


//Malin



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ullström - 7 mars 2019 14:13


...det är inte lätt att hinna med att uppdatera både hemsida, blogg och facebook. Eftersom det är lite "pyssligare" med bloggen så har jag bestämt mig för att sluta skriva här. Vill ni ha kontakt med oss eller följa oss är ni välkomna till vår hems...

Av Malin Ullström - 23 april 2018 21:13

...väl dags för uppdatering!  Här har hänt en massa sedan jag  skrev sist och det är ju inte så konstigt då det är länge sedan... För att sammansfatta allt så har jag haft lydnadsträning för "valparna" som snart blir 8 månader (tillsammans med ett li...

Av Malin Ullström - 5 januari 2018 20:15

... har precis börjat!  Hösten och än så länge vintern (?) har gått i ett, det har varit mycket både på jobbet och privat. Valparna har flyttat och av alla uppdateringar jag fått så verkar det som om alla de små grynen sköter sig exemplariskt! Det ve...

Av Malin Ullström - 7 november 2017 09:05

...underbart hörstväder och hundträning, kan det bli bättre?!     Vi är ett gäng som träffas ungefär varannan helg och tränar våra hundar, så roligt! Alla med olika mål och förutsättningar, men alla har ett gemensamt intresse och det är att ha tr...

Av Malin Ullström - 6 november 2017 20:29

...alla valpar flyttat!    Öljersjös Diana Joy of Java, eller "Doris" som hon skall kallas flyttar på fredag till sitt nya hem!     När valparna var drygt 6 veckor var min goa väninna Tina, från Tillyhills kennel, här och fotograferade valparna...

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards