oljersjo-kennel

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Malin Ullström - 16 maj 2011 21:17

... passa på att skryta om Anna-Lena och Essie!

Dom är så duktiga och tränar lydnad 2 ggr i veckan på Brukshundklubben i Sölvesborg, sedan åker hon till mig varannan vecka och tränar mer lydnad! Snart ska vi "hugga" tag i jaktträningen också!!  Anna-Lena har fått så mycket beröm för Essie och instruktören undrade tom om han fick köpa Essie... självklart fick han inte det!!!


Sedan har vi Gunnar och Mezzo...

Det går lika bra för dom! Tur att Gunnar har två hundar, så Mezzo får vila lite ibland, inte för att jag tror att han behöver så lång vila...  

Gunnar får hjälp av tävlingsekipage, som tävlar högre och elit klass i bruks. Dom är imponerade av Mezzo och säger att han kan gå mycket långt!! Vad det gäller jaktträningen så kan jag själv berätta, att dom sköter sig lika utmärkt där, det är bara att träna vidare och utveckla dem!!


Sedan har vi Maria och Forza!!

Trots ett ormbett i höstas som har "bråkat" rejält med Forza, så går det utmärkt med hennes träning! Matte Maria har varit och tränat med ett jakttränings gäng i Umeå och Forza imponerade på både matte Maria och instruktörerna!!


Java är jag mycket förtjust i och det känns mycket bra! Hon är en mycket lättlärd liten dam som gör allt för matte!


Intenzo har än så länge klarat sig bra i målet mot ledarhund, jag får återkomma om honom. Han ska snart göra ett ledarhundstest...


Jag är väldigt stolt över er alla!!


Kram Malin


Av Malin Ullström - 16 maj 2011 20:51

... 4 timmar!!! Ja, visst fikade vi också, men har man fem labradorer att träna, så tar det sin lilla tid!!

Majsan och jag tränade hela söndagseftermiddagen tillsammans och hundarna skötte sig utmärkt!!  Dom hade bara ett litet "hyss" för sig... "störtdyk" rakt ner i ett "sumphål".   Ja, roligt hade dom och Majsan och jag kom inte för oss att kalla in dom... dom hade väldigt roligt!! 3 svarta och 2 gula labradorer blev snabbt till 5 svarta...det är en fördel med svart färg...

Dagen avslutades med apporteringsträning i Lyckebyån, allt för att skölja ur smutsen ur pälsarna!!

Vy över en del av Lyckebyån!  

Kiara på väg in med en av sina dummiesar!

Rhea på väg in med sin dummies, varför ta den lätta vägen brevid bryggan!?

Java, verkade ha en propeller där bak...

Lilla Enya, så duktig! Detta ser ju väldigt lugnt ut, men tyvärr hann jag inte föreviga bilden när hon slutade simma och sjönk... men upp kom hon, tack o lov!!

Duktiga Saga, hon tycker detta är så roligt!!!


Önskar er en trevlig måndagskväll!!

//Malin

                               

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards