oljersjo-kennel

Alla inlägg under maj 2011

Av Malin Ullström - 6 maj 2011 20:52

... onsdagens B-provsträning i Skåne gick "hyfsat". Kiara gick mycket bättre än förra gången, men tyvärr är hon inte riktigt som hon brukar vara. Tanken var att vi skulle starta på ett B-prov i Bromölla imorgon. Eftersom hon inte är som hon brukar vara så kände jag mig inte tillfreds med det här provet. Funderade mycket på om jag skulle starta....  Ska jag vara helt ärlig så begrep jag inte riktigt vad det var förrän jag pratade med Majsan på vägen hem...hon frågade mig när Kiara löpte sist...

Hem och tittade i kalendern...början av december, och hon löper med ca 5 månaders mellanrum. Enkel matematik=början av maj...

Det var ju självklart därför hon inte är så fokuserad som vanligt, och det var ju självklart därför hon var så "uppvaktad" på agilityträningen häromdagen, och det var ju förstås därför hon har tappat all sin päls och ser helt "luggsliten" ut...

Det brukar ju vara så här....  


Jag har varit så fokuserad på hennes träning och de senaste två veckornas "hjärnsläpp", att jag inte funderat i andra banor... ja, ja man lär sig!

Sedan är det tur att man har goa träningskompisar som stöttar!


Det var bara att ringa återbud till provet, och så lovade jag henne en välförtjänt semester! Vi hinner nog med att starta!!!


Nu får unghundarna hålla i sig!   Min lilla pappa sa en gång, " det är tur att du har fler hundar, annars hade du tränat sönder dem..." Ligger något i det...


Önskar er alla en härlig fredags kväll!

Malin

Av Malin Ullström - 1 maj 2011 20:25

... har rusat iväg!

I lördags var Majsan och jag och tränade våra små odjur vid Almö naturreservat.

Underbart väder och hundarna gick väl skapligt. Badade gjorde dom gladeligen, alla utom lilla Saga som hade fått sitt årliga fukteksem....  Fyra timmar senare kom vi hem, mat i magen och så iväg till hästen. På kvällen var vi hos goda vänner för Valborgsfirande. Tyvärr ingen eld pga eldningsförbud, men en mkt trevlig kväll.


Idag fyller valparna 1 år!!! Vad tiden går undan!! Tänk att förra året var våra goda vänner hos oss för valborgsfirande, men vid 22.30 fick jag gå ifrån för att stötta Kiara i hennes valpning. Det var så roligt och spännande!!

Nu är vi här ett år senare med unghundar som jag tycker ser mkt lovande ut, ännu mer spännnade!!!

Glöm inte att det är dax för deras vaccination!! Röntgen väntar vi med.


Idag har vi röjt hemma, både ute och inne. Ridtur och hundträning har vi också hunnit med. Kiara gick mkt bra idag!  Skönt! På onsdag åker vi till Skåne för en B-provsträning igen.


Sköt om er!

Malin



Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards