oljersjo-kennel

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

Ännu en härlig...

Av Malin Ullström - 23 oktober 2011 15:22

... hundhelg!

Igår vad lilla Rhea och hennes nya familj och hälsade på!

Jätteroligt att träffa henne och hon verkar trivas utmärkt!   Vi var ute och tränade de fyrbenta i lite olika apporteringsövningar, och jag tycker att dom skötte sig utmärkt! Roligt att Rhea och hennes nya familj vill vara med och träna!


Idag hade vi lydnadsträning med mina "kursare". Strålande väder och finbesök i form av Nina och jaktgolden Ebba!  Roligt att ni kom och hälsade på!

Själva träningen idag var väl inte riktigt på "topp", men det kan det inte alltid vara!  Kanske berodde det på att jag var ordentligt förkyld...


Anna-Lena och Essie stannade lite till för lite apporteringsövningar och spårträning.

Detta tyckte fröken Essie var mycket roligt!! Lite för "taggad" i början av apporteringen, men det släppte senare. Vi tränade passivitetsövningar vid apporteringsträningen, och till slut kopplade hon av!

Detta är något man INTE får glömma, roligt att träna och det händer alltid något, men ibland får det inte hända något....

 

Det här med spår verkade falla Essie i smaken. Nu är det bara att träna och läsa på ordentligt, Anna-Lena! Snart kommer Gunnar, och då får vi förkovra oss ordentligt!!  


Hoppas ni alla har en härlig söndagseftermiddag!

Malin

 
 
Ingen bild

Gunnar

23 oktober 2011 21:53

Hej på er alla. Efter en vecka av mycket träning som vanligt så avslutades det hela med en helg fylld av hund arbete. Allt från apportering, lydnad till spår. Det verkar nu som om Mezzo har landat igen efter en kortare period av okoncentration. I går så började jag en kurs i spårläggandets ädla konst Så till sommaren nästa år är jag klar allmänlydnads instruktör och även spårläggare. Har man inte tillräckligt att göra så är det bara att skaffa mer:)
Gunnar/Mezzo

Malin Ullström

24 oktober 2011 07:00

Härligt, Gunnar!:)
Precis vad vi behöver!!!:)Du är så välkommen att använda oss som "försöksekipage"!
Kram Malin

 
Ingen bild

Anna-Lena

24 oktober 2011 19:32

Tack för igår! Idag har vi varit och köpt spårsele och även en klicker så nu ska vi testa det! Än så länge har Essie inte förstått riktigt vad det går ut på men det kommer nog.
Ha det bra!
Kram Anna-Lena/Essie

Malin Ullström

24 oktober 2011 20:04

Härligt, Anna-Lena!
Tack själv, det är så roligt när ni kommer!
Bara vänta, så snabbtänkt Essie är, så kommer det att gå som en dans!
Kram Malin

 
Ingen bild

Gunnar

25 oktober 2011 19:21

Hej. Kul att höra om Essie´s spår intresse. Ett litet råd om spår. Ta det lungt så att hon får lära in sitt spårande rätt. Ha inte för bråttom så hon ledsnar. Och framför allt så se till att inte använda lång lina:) Hon måste hålla sig i spårkärnan hela tiden.Men jag vet att Malin har ögonen på er. Gunnar/Mezzo Ps vad köpte Anna-Lena för sele?

Malin Ullström

25 oktober 2011 20:51

Vad glad jag blir att du ger Anna-Lena och Essie råd om spårning!!:)
Ja, sen var det det där med spårsele...har faktiskt inte den ringaste aning!!!
Däremot vet jag att hon åkte INTE upp till nordligaste Sverige för att köpa en...:)!!!

Ska du börja sälja lite selar och halsband, kanske??!
Sköt om er!
Malin

 
Ingen bild

Gunnar

25 oktober 2011 22:47

Hej:) Jag skulle kunna skriva en hel memoar om spårning redan nu. Och tänk till våren hur mycket jag har att dela med mig av. Det där med att sälja selar och halsband är en sak jag tänkt på....Så vi får se vad som blir av det!! Jag trodde alla köpte en Nome sele:)Skämt åsido så fungerar en vanlig sele bra. Vi kan se skillnaden när vi ses. Gunnar/Mezzo

Malin Ullström

26 oktober 2011 20:43

Hej Gunnar!
Tror dig, absolut ang. det där med memoarer...
vi ser fram emot spårsnack när du kommer!:)
//Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ullström - 7 mars 2019 14:13


...det är inte lätt att hinna med att uppdatera både hemsida, blogg och facebook. Eftersom det är lite "pyssligare" med bloggen så har jag bestämt mig för att sluta skriva här. Vill ni ha kontakt med oss eller följa oss är ni välkomna till vår hems...

Av Malin Ullström - 23 april 2018 21:13

...väl dags för uppdatering!  Här har hänt en massa sedan jag  skrev sist och det är ju inte så konstigt då det är länge sedan... För att sammansfatta allt så har jag haft lydnadsträning för "valparna" som snart blir 8 månader (tillsammans med ett li...

Av Malin Ullström - 5 januari 2018 20:15

... har precis börjat!  Hösten och än så länge vintern (?) har gått i ett, det har varit mycket både på jobbet och privat. Valparna har flyttat och av alla uppdateringar jag fått så verkar det som om alla de små grynen sköter sig exemplariskt! Det ve...

Av Malin Ullström - 7 november 2017 09:05

...underbart hörstväder och hundträning, kan det bli bättre?!     Vi är ett gäng som träffas ungefär varannan helg och tränar våra hundar, så roligt! Alla med olika mål och förutsättningar, men alla har ett gemensamt intresse och det är att ha tr...

Av Malin Ullström - 6 november 2017 20:29

...alla valpar flyttat!    Öljersjös Diana Joy of Java, eller "Doris" som hon skall kallas flyttar på fredag till sitt nya hem!     När valparna var drygt 6 veckor var min goa väninna Tina, från Tillyhills kennel, här och fotograferade valparna...

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards