oljersjo-kennel

Alla inlägg under oktober 2011

Av Malin Ullström - 5 oktober 2011 19:10

... dag!

Öljersjös Estanzia, höfter A och armbågar ua!! Härligt!!  

I helgen tävlar hon i lydnad igen och gör sitt MH! Vilka duktiga valpköpare jag har!

//Malin


Av Malin Ullström - 4 oktober 2011 19:54

... det härligt att föda upp hundar!!  

Det är egentligen för det mesta helt underbart roligt, men när hundarna ska igenom olika tester då är man bra nervös...

Igår kom resultatet på Maria´s Öljersjös Forza, höfter B och arbågar ua!!

Härligt!! Nu väntar vi med spänning på Essie´s och Mezzo´s resultat, sen är denna "pärs" över!!


Hoppas ni alla har en härlig kväll!

Malin


Av Malin Ullström - 3 oktober 2011 19:38

... vilken underbar hunddag vi hade igår!

Det var tävlingsdax!! Hemma klubben, Karlskrona Brukshundsklubb, hade tävlingar och dit var vi anmälda till lydnadsklass 1.

Julia/Kiara, jag/Java, Anna-Lena/Essie och Malin/Abbe, alla mycket nervösa!!

Fast jag tror nog att jag var mest nervös...jag har ju tränat alla ekipagen!!

 Nu med facit i hand behöver vi inte vara nervösa längre... 

 

Julia och Kiara gjorde "storslam", delad första plats med 179,5 poäng!! (1:a pris)

Har aldrig sett dottern så fokuserad och cool, och Kiara skötte sig strålande!!

Gud, vad stolt jag blev!! Härligt att allt "gnatande" satt till slut!!


Malin och Abbe, tredje plats med 177,5 poäng!! (1:a pris)

Härlig lydnad, trots att matte hade varit på solsemester i en vecka och precis hämtat sin hund!! Stolt över er också!!


Lilla Java skötte sig strålande hon också!! 162 poäng, trots en nolla och en femma, men fem tior!!! (1:a pris)

 

Anna-Lena och Essie fick tyvärr ingen uppflyttning, men jag tror nog att det var lite tävlingsnerver... retfullt med 1 1/2 poäng från förstapriset!!

Det är bara till att "ladda" om Anna-Lena, man kan ju inte alltid ta hem förstapris!!  Jag är mycket stolt över er också!!


Vill passa på att tacka för underbar "hejarklack"  , som fotograferade, hurrade och räknade poäng!! Tack snälla Majsan, Amanda, Emelie, Gabriella och Roger, såklart!! 

Vi följer såklart med er, när det snart är er tur!!!  


Kram Malin

Dom små "svarta" farorna...

... och deras härlige beundrare, Abbe!!


Ps. Har vi tur kommer det kanske något "proffskort", från Majsan och Amanda...

     



Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards