oljersjo-kennel

Alla inlägg den 4 december 2011

Av Malin Ullström - 4 december 2011 18:32

... vi har haft!!  Denna helgen har vi haft kennelträff, och det har som vanligt varit mycket trevligt!

Tänk att man har fått sådana "goa" vänner genom valparna!

För att sammanfatta en underbart intensiv hundhelg i ett antal ord...

*Lydnad

*Uppletande av fågel

*Markeringar med och utan apportkastare

*Dubbelmarkeringar

*Linjetag

*Stopptecken

*Spår

*och mer lydnad!!!  

 

Anna-Lena/Essie och Nina/Ebba (kolla in läppen)  

   

Anna-Lena och Essie övar linjetag!

 

Gunnar och Mezzo inför sitt linjetag!  

   

Prata om att "flyga"!! Så lycklig blir man när man apporterar!  

 

Siktet inställt för Java...

   

...åh, så iväg!!!   

 

Matte´s duktiga flicka! 


Jag kan bara konstatera att valparna har blivit mycket trevliga och samarbetsvilliga hundar. Vill mycket, och tröttnar inte efter en hel dags arbete, tål i att man korrigerar dem utan att de tappar lusten!!

Ja, vad mer kan man önska?? Finns säkert något, men just nu kommer jag inte på det...  man kan ju alltid bli bättre, fast å andra sidan kan man ju inte få allt!!!


Vi har åtminstone gjort Nina mer "sugen" på en liten svart labrador!  

Nina och Bindie inför sitt linjetag!!

     

Detta gick så snabbt, men jag tror det är lilla Ebba som "flyger" med sin dummies!!!  


TACK snälla Gunnar och Anna-Lena med familj för att ni valde att köpa valp av mig!! Ni är otroligt duktiga med era hundar, och dom är så duktiga!! Fortsätt kämpa på med er träning, så hoppas jag att vi snart träffas igen!!!

 


Nina och Kristina, jätteroligt att ni ville komma och träna hos oss!! Vi syns snart igen!!  


Kram till er alla!

Malin med familj






Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards