oljersjo-kennel

Alla inlägg den 28 december 2011

Av Malin Ullström - 28 december 2011 18:39

... det är mycket trevligt att träffa släkten och umgås, men nu har jag faktiskt lite abstinens vad det gäller hundträningen!!!

Här har det varit en mycket lugn och härlig jul!   Trevligt umgänge, god mat och promenader, det man kunde önska sig lite mer av, är väl bra väder...regn och blåst var och varannan dag.   Men jag klagar INTE, vill inte ha den snömängd vi hade förra året, och förr förra... Nu kan man ju träna precis så mycket man vill, så man är "slimmad" till våren, eller hur?!


Tydligt är att man behöver både som förare och hund att vila ibland, och bara vara. Eftersom Kiara´s tonsilloperation inföll nu i juletid, så bestämde jag mig för att hundarna bara skulle få vara. Kiara är ju tvungen till att ta det lugnt ett tag till, men även Java fick vila. Detta har gjort gott!


Idag tränade Majsan och jag långa linjetag och stoppsignaler. Linjetagen gick strålande, trots att hundarna var tvugna att passera ett "djurkadaver"...troligen slaktavfall som är "dumpade" till räven.

Java brydde sig inte ett dugg om detta (lilla matvraket) utan hade fokus på dummiesen!! Lycklig och stolt matte!!!  Det märktes tydligt att hon längtat efter att träna!! Nu ska jag börja träna dirigeringar och mycket vilt, så hoppas jag att jag kan starta henne till våren på jaktprov!! Spännande!!


Lilla Saga var så duktig! Tänk denna lilla hund som hade så mycket "hjärnsläpp" innan, har fokus på vad hon skall göra och vad matte säger!!!  Jätteroligt, Majsan, är så stolt över er!!


Hoppas ni alla haft en härlig jul!

//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards