oljersjo-kennel

Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Malin Ullström - 1 januari 2012 18:30

Hoppas ni alla har haft en bra start på 2012!!

Själv har jag haft en sådan där härligt lugn start på året, inga måsten, bara avkoppling och hundträning!!!


Idag har Majsan och jag varit ute och tränat våra fyrfota i, +4 grader och regn...det tar emot innan man kommit ut, men det är så trevligt när man väl har kommit igång!! Tänk att tom kaffepausen mitt i allt regn kan vara mysig!!

Jag tycker allt våra hundar skötte sig med den äran idag. Både Java och Saga har ju inte tränat några direkta stopptecken förrut, men efter en stund började dom t om förstå ett stopptecken med en högerdirigering.

Enya och Kiara skötte sig också bra, Enya löper för tillfället och är inte alltid så fokuserad, men jag tyckte det gick riktigt bra, bara hennes matte kommer ihåg allt...  

Kiara har ju inte fått göra någonting på nästan 4 veckor, så hon har abstinens!! Vågar inte träna henne så mycket ännu, men lite stopptecken och linjetag har ju ingen dött av...

Åh, vad hon tyckte det var roligt!!  Det var nästan så grästuvorna flög, när hon fick stoppsignalen!!

Härligt att se att hon börjar pigga på sig igen! Tänk vad ett par "skröpliga" tonsiller kan ställa till med...

 

Ett råd till er alla...när ni vaccinerar era hundar, ta för vana att be veterinären kolla tonsillerna!! Dom kan ställa till med mycket!!  


Ja, nu är det inte långt till vårens tävlingar!  Härligt, dax att ta tag i lydnaden och jaktträningen på allvar igen, detta ser jag fram emot!!


Önskar er alla ett riktigt bra 2012!!


//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards