oljersjo-kennel

Alla inlägg den 27 januari 2012

Av Malin Ullström - 27 januari 2012 17:51

...efter jobbet idag kom Majsan och hennes fyrbenta hem!   

Solen lyste och det var en härlig eftermiddag, trots snö och ett par minus grader...  

Vi fick oss en härlig promenad med våra "yrväder", som verkade ha saknat varandra!! Det positiva med snö och minus grader är att man har rena hundar med sig hem!!  

Efter promenaden blev det lite markeringsträning med Saga och Java, både dolda markeringar och dubbelmarkeringar.

Detta gick alldeles utmärkt!!

Det är så roligt att träna hund med Majsan för det händer alltid något... Jag tänker inte berätta vad, men jag skrattade så jag låg dubbelvikt!!  Vad det är härligt att börja helgen med ett "gapskratt"!!


Imorgon åker jag och döttrarna till Tillyhills kennel och tittar på Aussievalpar...nix, vi ska inte ha någon. Jag har sett till att alla är tingade innan vi åker dit!  Vill ni se något sött, så gå in på Tillyhills blogg!!


DÄREMOT...är vår lille cockerhane född!! Så i mitten av mars utökas flocken här hemma med en liten svart, lurvig och ljuvligt gulllig jaktcocker, det ska bli så spännande!!  


På söndag är det lydnadsträning med hundkursarna, och på kvällen skall vi ha en "hundpratarkväll". Detta är något jag har fått införa, eftersom vi har så rysligt trevligt tillsammans. Hundprat kan man inte får för mycket av, eller...


Trevlig helg!

Malin





Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards