oljersjo-kennel

Alla inlägg under februari 2012

Av Malin Ullström - 5 februari 2012 20:44

...ja, det finns dom som har det värre, men att vakna upp till -17,5 grader, det är inte mysigt!!

Det är bara att "gilla" läget! Visst är det vackert när solen strålar från en klarblå himmel, men det behöver ju inte vara så förskräckligt kallt...man kan ju inte träna hund som man vill!!  Jag längtar efter VÅREN!!


När man inte kan träna hund, ja, då får man röja lite hemma...

Imorse när jag fixade lite på dotterns rum kände jag mig helt plötsligt iaktagen...precis utanför fönstret stod en väldigt fin räv. Väldigt överraskad kom jag på mig själv att säga "Godmorgon på dig", räven sprang förstås i en farlig fart till baksidan av huset och hela familjen störtade mot vardagsrumsförnstret!

Där sprang han (eller hon) längs staketet, men ville inte hoppa över så vi fick oss alla en härlig upplevelse! Nåja, tillslut skuttade han över stenmuren och försvann, för att efter en stund komma tillbaka, springande på stenmuren!   

Han var säkert på jakt efter mat eller en andra hälft, det är dax att göra rävungar snart!!  


Promenad med hundarna i vintervädret, påpälsade till öronen både två och fyrbenta... Hundarna har fått varsitt "Hurtta värmetäcke" och dom verkar gilla det!!

 

Blev lite full i skratt när Rhea kom på besök och hade ett likadant täcke, nu skulle man haft Tina här, så hade hon kunnat fota dem "in action" och skickat bilden till "Hurtta"!! Vilken reklam!!  

De tre små svarta damerna saknar nog varandra ibland.. dom sprang runt som "tosingar" i snön och lekte!!


Sköt om er allihopa!

Malin



Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards