oljersjo-kennel

Alla inlägg den 1 april 2012

Av Malin Ullström - 1 april 2012 17:22

Har inte hunnit skriva på bloggen på ett bra tag nu...  men så är det när livet snurrar i 190! 

Nåja, helgen har varit lugn, och det känns mycket bra!!


Det har hänt en hel massa sedan jag skrev senast. 

Min pappas fina lilla wachteltik, Sally, fick somna in, 13 år gammal. En härlig hund som har varit frisk hela sitt liv och fått jaga tills in i det sista, men nu var det dax för henne att lämna oss. Sorgligt, men det är så det är...ljuvertumörerna tog över.  

 

Lilla söta Sally!

Nu hoppas vi att det snart ska dyka upp en efterträdare till henne, vi väntar på wachtelvalp!  


Jag har varit hundvakt till pappas Laika och en väninnas malinois valp, japp, det var fullt ös medvetslös, men väldigt roligt! 5 st hundar i en salig blandning, men det gick över förväntan!


Sedan har jag fått tag på en massa kaniner till apporteringsträningen! Java, Kiara och jag tränade lite förra helgen och det gick riktigt bra. Dom apporterade kaninerna som ingenting!!   


Jag var på Fredrik Steen föreläsning i veckan tillsammans med Kristina, Anna-Lena, Roger, Emelie och Gabriella.

Väldigt underhållande men inget nytt...kanske lät det "kaxigt", men så kändes det!


 

Vi har tränat lydnad, och sedan har jag bla annat hjälpt Nina med Ebba och Bindie. Kan sammanfatta det med att dom är mycket duktiga!! Även "drillat" dottern lite, men hon lever efter tron att vila sig i form...Nåja, det är väl tonårshormonerna som spökar! Vi får väl se hur länge det håller... 


Igår tävlade Julia och Kiara samt Nina och Ebba på Sölvesborgs Brukshundklubb. Upp i ottan och blixterkallt var det, men mycket trevligt!  

Tyvärr  var Kiara lite för "taggad" och brydde sig inte riktigt över sin matte, så det saknades 2.5 poäng från LP:et... Fruktansvärt retfullt, men nu kanske dottern börjar träna igen... 

     

Tack Anna-Lena som kom och hejade, och tog kort på Julia och Kiara!


Däremot gick det strålande för Nina och Ebba!! 171.5 poäng ett förstapris och en tredjeplacering, GRATTIS!!! 

Tyvärr fick jag inga bilder på dem, då jag inte vågade gå så nära...


 

Idag har jag varit ute med Hugo och tittat lite på hans intresse för att apportera fågel...

La ut en fasanvinge för att sedan se till att han passerade den...herregud!

Han "klippte" vingen i ett enda hugg och kom rusande med den...inte visste jag att cockerspaniels kan låsa käftarna!! 

   

Nu får vi väl börja träna att lämna apporten också...men den träningen ska vi göra inomhus!  


Nu nalkas påsken, så ikväll ska det pyntas! Jobbar bara tre dagar denna veckan, sedan är det ledighet och hundträning på programmet!

Önskar er en trevlig söndagskväll!

Malin 





  

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards