oljersjo-kennel

Alla inlägg den 29 juni 2012

Av Malin Ullström - 29 juni 2012 21:42

... iväg! Just nu är det mycket att stå i här hemma...konfirmation och 15-års fest!  

Jätteroligt, men lite att stå i när det kommer ca 30 personer...Så har jag ju i all hast anmält äldsta dottern och Kiara till en lydnadstävling, och tanken är att jag ska anmäla Java till WT som går av stapeln här runt hörnet i slutet av juli...samtidigt som jag tänkte köra i lydnadsklass 3 momenten...nåja..


Jag behöver SEMESTER!!!! Tyvärr är det några veckor kvar... fast sommarvärmen har ju inte riktigt kommit ännu, så det gör inte så mycket!  


Igår tränade jag Java lite på linjetag. Jag sköt åt ett håll, därefter skickade jag henne åt ett annat. Hon klarade stadgan galant, dock fick jag köra henne ett antal gånger innan hon gick åt det håll jag skickade, och inte dit skottets riktning gick... detta kan jag varmt rekommendera att träna. Sedan har jag fått för mig att hon skall lämna av dummisen/viltet framifrån...vi har delade meningar om detta! Man kan väl alltid komma med förbättringar, enligt matte ialla fall!! Nåja, vi får se hur det fungerar, men det är värt ett försök!!


Hugo och jag har börjat träna apporteringarna utomhus, det fungerar faktiskt riktigt väl!

Han börjar förstå att matte blir riktigt glad om han kommer med det han har i munnen!!


Imorgon är det släktträff=ingen hundträning... men på söndag hinner jag nog med en stund!


Sköt om er!

Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards