oljersjo-kennel

Alla inlägg den 5 juli 2012

Av Malin Ullström - 5 juli 2012 21:44

... vi lite att stå i, men i tisdags träffades jag, Anna-Lena och Nina för en stunds lydnad och jaktträning!

Roligt att få lite annat att göra, än att städa...  

Det är många nya moment att träna in från lydnadsklass 2 till 3, känns som att man får koncentrera sig på ett eller två i taget! Det gäller att inte stressa in dessa moment, lugnt och sansat så att inget blir fel!!


Efter att vi "filat" lydnad ett tag så tränade vi ett litet närsök och linjetag.

Tycker att alla hundarna skötte sig med den äran!!  

Riktigt nöjd var jag med Java...hon brydde sig inte om vilket håll vi sköt åt, utan sprang rakt fram i linjetagen!! Dock markerade hon åt andra hållet när hon var på väg in med dummiesen till mig...hon fick en tillsägelse, och kom in med dummiesen. Likadant andra gången...när hon lämnat dummiesen fick hon gå dit hon markerat, samtidigt som jag följde med henne. Jaha, självklart hade hunden rätt...död fiskmås i diket...ja, vad ska man säga...duktig Java!!


Idag har det inte blivit någon träning...men huset är färdigstädat och nästan all mat inhandlat till helgen!!


Har sagt till hundarna att vila, och samla krafter...snart börjar MIN semester, INTE hundarnas!!


Sköt om er!

Malin







Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards