oljersjo-kennel

Alla inlägg den 31 juli 2012

Av Malin Ullström - 31 juli 2012 21:57

... hästens och ridningens tecken!

Yngsta dottern fick utav sin allra bästa vän en ridtur på Islandshästar i fördelsedagspresent!  

Detta blev hon förstås alldeles överlycklig av! Som mamma är man ju inte sen på att "hänga" på...så dottern, jag, bästa kompisen och hennes mamma tillbringade ett antal timmar på hästryggen!!

Underbart, och kan varmt rekommenderas till alla!!  Detta är något man lever på länge! Vind i håret, att fara fram i tölt och fikan vid vattnet...allt helt perfekt!!

Däremot idag...hu, vilken värk i min onda höft...men ska man vara på topp, så ska man!! Det går väl över så småningom...  Mina duktiga barn fick ta hand om motioneringen av hundarna idag. Kände mig bättre framåt  eftermiddagen, så jag gick ut och tränade Hugo.

Har börjat att använda halv kilos dummisarna till honom, och det går mycket bra. Han älskar att träna!!


Precis när jag "opererat" ut alla kardborrarna ur pälsen efter träningen, ringde min lilla pappa och undrade om vi inte skulle se om vi kunde skjuta några kaniner.

Det är är ju klart man vill det!! Träning av hundarna är ju inget jag brukar tacka nej till....

Eftersom äldsta dottern var ute och cyklade med "Kiara", så fick "Java" följa med.


Idag visste hon precis vad som väntade!! Hon föjde mig vid sidan sakta, lugnt och tyst...satte sig ner så fort jag stannade och väntade. Tänk vad hon är härlig denna hund!!   

Ett skott och jag skickar henne efter att jag sett att hon inte försökt "knalla"...UNDERBART!!

Hon far fram som en raket, far in i hagtornsnåren och efter en stund kommer hon ut med en kanin.

Allt perfekt!! Tyst, stilla, perfekt skott och fin apportering...JAG ÄR SUPERNÖJD!!!

Som "belöning" fick hon bära kaninen till bilen, svansen gick hela tiden fram och tillbaka! Jag tror nog hon var nöjd med kvällen!


Väl hemma tog jag ut "Hugo", det var ett tag sedan han hade fått apportera kanin. Efter lite "pepptalk" tog han kaninen som ingenting, och kom till mig! Duktig kille, vi fortsätter imorgon!!


//Malin


Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards