oljersjo-kennel

Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av Malin Ullström - 3 augusti 2012 14:11

  

... jag har!! Härliga dagar på stranden med familjen och de fyrbenta, lugna dagar, "röjardagar" ( och då menar jag inte festdagar utan städdagar  ), umgås med vänner och släkt, och så HUNDTRÄNING!!!

Kan det bli bättre? NIX!! Hade nog kunnat vänja mig vid detta livet... 


Imorse kom Ylva och Rhea hit för en stunds morgonträning, innan värmen kommer!!


En STOR sökruta med 8 st dummiesar, och vattenapportering stod på programmet.

DETTA GICK SÅ BRA, SÅ MAN BLIR VARM I KROPPEN!!   Både Java och Rhea klarade detta galant, och med en ordentlig fart och nogrannhet!

Rhea släppte inte en enda dummies, detta har Ylva tränat ordentligt!! Bra jobbat!!  

Lilla Java...hoppas allt finns på plats när jaktproven kommer...och då är jag inte så orolig för Java´s skull utan mer för min!!  


Tyvärr kom inte kameran med idag, men här får ni ett smakprov på gårdagens träning med Java och Hugo!!

Här hämtas det kanin till höger och vänster!! Lite otympligt tycker Hugo, men han lär sig snabbt!!

Java hon hämtar som hon inte gjort annat!!

 

Mattes fina Hugo!!

 

Stadga, när kaninen läggs ut...

    

6 månader, och redan så här duktig!!

   

Java in action!


Idag kom Essie hit för att vara hos oss ett par dagar, så nu tänkte jag ta ner dem till viken för ett dopp i värmen!

//Malin



Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards