oljersjo-kennel

Alla inlägg den 6 september 2012

Av Malin Ullström - 6 september 2012 20:55

...pratade med min kära vän, Maria, häromdagen. Hon saknade mina uppdateringar på bloggen...  

Jag lovade henne att jag skulle vara liiite duktigare!!  Ska jag vara riktigt ärlig, så har jag haft så mycket att göra så jag har helt enkelt inte hunnit skriva något!!


I måndags var jag hos Anna-Lena i Bromölla för att hjälpa henne och hennes träningskompisar lite med lydnadsträningen.

Mycket trevligt, och väldigt roligt att träffa nya hundar och förare! Jag hoppas att dom tyckte det var lika trevligt som jag!  

Tisdagen träffade jag Malin/Abbe och Nina/Ebba/Bindie för en stunds lydnadsträning. Det var så roligt att träffas igen!!

Nu har vi börjat "fila" på lydnadsklass 3 momenten, och det kommer nog att gå bra! Vi har sagt att det får ta sin lilla tid, det gäller att allt är befäst ordentligt!!!  

Ja, så var det onsdag...Majsan och hennes små gula damer kom hit för lite dirigeringsträning.

Trots att det var jääääätelänge sedan vi tränade detta tyckte jag attt det gick riktigt bra!

Kiara har nog inte tränat detta på ett år, men det satt som en "smäck", hon kom ihåg allt!  

Lilla Java har inte tränat det alls, men det såg riktigt bra ut!

Saga och lilla Enya, ja, om vi säger så här, "ömsom vin, ömsom vatten", men det tar sig!!  


Idag har jag tränat lille Hugo, och han är så duktig! Markeringar och sök, det går som en dans, nu är det dags för viltet i dessa moment!   


På lördag skall jag och Ylva hjälpa till på ett B-prov, det ska bli så roligt att få förkovra sig i öppen klassen!!


Förresten, nu har hösten kommit!! Fina härliga dagar med klar luft och kyligare på morgonen och kvällen, perfekt för hundträning!!

Hoppas det hinns med lite duvjakt, och kanske några änder i helgen!


Sköt om er!

Malin



Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards