oljersjo-kennel

Alla inlägg under december 2012

Av Malin Ullström - 8 december 2012 19:59

... ner idag och det har varit ett fasligt skottande! Tur att man har hjälpsamma barn som har hjälpt till med det mesta!

En tur till staden med maken, och nu är nästan alla julklapparna färdiga!  

Skönt, och nu börjar man få ordentlig julkänsla i kroppen.


Kiara är utlånad denna helgen till våra goa vänner som är sugna på att skaffa hund, tomt utan henne...men jag är övertygad om att hon har det förträffligt!  


Nu äntligen har jag lyckats ladda upp korten från vår träningshelg, så här kommer några stycken!

 

 

Hugo lever "rövare" med Ylva, när hon är förste hundhållare...inte lätt det här...

 

Lugnet är lagt sig!!

 

 Gunnar och Mezzo efter uppletandet!

 

Lilla Ebba och Nina innan uppletandet!

     

Hugo in  action, kaja på väg in!! Lite problem att "fånga" honom på kort, det går liiiite snabbt!

     

Förväntansfulla hundar och förare!  

 

Dottern och jag har pratat om Hugo är knähund eller inte...Dottern och Hugo tycker att han är det i alla fall!!  


Önskar er en härlig lördagskväll, imorgon hoppas vi på snöbilder!

Malin


   


Av Malin Ullström - 6 december 2012 20:14

... jag uppdatera bloggen!

Väldigt länge sedan jag skrev något på bloggen...men så är det när datorn har brytit ihop!!!  

Vad har hänt sedan sist?

Förrutom en hel del jobb, så har Gunnar/Mezzo, Anna-Lena/Essie, Ylva/Rhea och Nina/Ebba varit här och tränat en helg...låt se, det var helgen den 23-25/11.

Vi lyckades med att träna jakt på fredagseftermiddagen innan mörkret föll, och det gick hyfsat bra.Härligt väder och goa vänner, till och med hundarna är glada att se varandra! Tjoho för träning!  

På lördagen hade vi lyckats klämma in en liten lydnadstävling i Sölvesborg. Gunnar och Mezzo i en ordentlig form svacka och tyvärr nollade Julia och Kiara ett moment...1 poäng från förstapriset...  Dock såg det övriga JÄTTEFINT ut, och hon fick mycket beröm från domaren! Nåja, dottern har höga mål så hennes kommentar var: "Det är inte synd om mig mamma, det duger helt enkelt inte"! Nya tag, det går bättre nästa gång!  


Vad det gäller Gunnar och Mezzo, så fick husse ett ordentligt "uppvaknande " vad det gäller Mezzo´s träning!!

Det som är så härligt med Gunnar är att han funderar och funderar, och så tar han tag med förnyade krafter!!


Nu har vi lärt känna varandra ganska hyfsat, och han vet att jag bara vill honom väl!! Lycka till, Gunnar!!  

Söndagens jaktträning gick riktigt bra, och det som var mest härligt var att se hur lilla Rhea ÄNTLIGEN apporterade kaniner!!  Nu har det lossnat, Ylva!


Följande vecka tränades det lite lydnad och sedan var det en helg i Malmö med familjen, man måste ju göra något annat ibland! Mycket trevligt, men herregud vad ont i benen man får av att gå i affärer...  


Tja, en massa kort hade jag och Anna-Lena tagit från vår jaktträning. Nu skulle det läggas in på bloggen var min tanke...kopplade in allt och började tanka över...datorn blev tvärtyst och slockande!!!  

Tror ni någon blev tooookig!! Ett endaste kort var det som kom med...när jag väl hade "skakat" igång den gamla datorn. Imorgon åker den nyaste på lagning, och jag hoppas verkligen att den går att laga...


Så ni får hålla till godo så länge med ett kort på mig och min goe lille Hugo!!

 

Önskar er en härlig kväll, imorgon är det äntligen fredag!!

//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards