oljersjo-kennel

Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Malin Ullström - 12 februari 2013 19:09

... berätta om mina egna fyrbenta, eller vad vi har för oss på hundträningarna. Dock händer det mycket annat när man delar ett stort intresse av hund tillsammans med som i mitt fall, min pappa!!  

Vi har kenneln tillsammans och hjälps åt med våra hundar, vår träning och glädjs åt varandras framsteg med de fyrbenta!


Pappa har en Östsibirisk Laika, och det är även han som har haft våra wachtlar. Tyvärr har vi ingen wachtel för stunden i kenneln, dock är det förhoppningsvis snart någon på gång!! Så är det när man väntar på rätt "linjer", det kan ta sin lilla tid att få tag på rätt hund!!


Laikan som  vi kallar "Vajo" är en hane på snart 4 år. Han har varit lite sen i jakten, men har kommit igång på senaste tiden!! Sista veckan man fick släppa hund, så lyckades pappa skjuta vildsvin för honom! En av de fällda djuren var en galt på  närmre 100 kg!!!

 

Skrockens Chopper, vår "Vajo"!


Efter jobbet idag packade jag in hundarna i bilen för färd till skogen. Så skönt väder trots att det har snöat så förskräckligt (allt är relativt) idag. Jag har kommit till det stadiet att jag struntar i vädret helt enkelt...som maken säger, "Malin, DETTA kan du inte göra någonting åt".   Ja, får väl erkänna att det ligger någonting i det...

Nåja, hundarna håller sig ju rena i alla fall, och så är det ju vackert!

   

Här "spanas" det efter två rådjur som sprang upp i skogen....Ja, dom satt kvar, man har väl lydnad på sina fyrbenta, eller?


//Malin


  

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards