oljersjo-kennel

Alla inlägg den 1 april 2013

Av Malin Ullström - 1 april 2013 09:18

...bestämt att våren kom!  

Ibland undrar man vad man håller på med, gå upp klockan fem för att åka på Working test...när man ställt om till sommartid. Det är tur att jag har en familj och då speciellt döttrarna som håller ställningarna med hundar och valpar så man kommer iväg.

Jag hade lovat Anna-Lena och Ylva att följa med när dom skulle starta Essie och Rhea på ett WT, och då som personlig coach! Funderar på att göra detta istället för att starta mina egna...man blir inte lika nervös...bara nästan!  


Våren hade precis kommit och efter en hel dag utomhus drog det lätt i kinderna! Underbart väder och ett mycket trevligt test med många trevliga människor. Jag hade ingen hund med mig utan tog istället kameran med och fotade där jag kom åt..måste nog köpa ett annat objektiv.

   



Ylva och Rhea gjorde ett WT med blandat resultat. Viktigast av allt var att dom fick sluta på topp och att Ylva fick nog en klarare bild på vad som behöver tränas. Nu kör vi så det ryker Ylva, ni var så duktiga för att vara första gången!  

   


Anna-Lena och Essie, var såååå duktiga! Tyvärr lite otur på första stationen, men var väldigt jämn på alla de andra och slutade på en fjädeplats av 31 hundar!! Anna-Lena, ni var så duktiga och jag är så stolt över er! 

Det som är så roligt är att Anna-Lena skulle inte hålla på med jakt träning, men är en riktig "fena" på det nu! Härligt jobbat!! Essie som har haft problem med att koppla av i dessa situationer kunde t o m lägga sig ner och koppla av fast det sköts överallt!   Nu kör vi så det ryker, Anna-Lena!

   

 

Alla pristagarna i alla klasserna!


Tack för en trevlig dag i vårvädret, det var värt varenda minut att vara med er och era härliga hundar!

Kram Malin


Ps. Nästa år är det vår tur, Roger!




Av Malin Ullström - 1 april 2013 09:08

...mycket glada valpar!!

Nu har valparna fått välling i ett par dagar så nu var det dags att introducera valpfodret. Det märks att det är labradorer man föder upp!! Herregud vad dom "glufsar" i sig...          

Ganska bra att man kan ta spjärn mot väggen!

 

Mamma Java får vara med och diska...och tvätta sina barn! Jag hann inte med att fota gossen som satte sig i maten...som sagt, det är en "kladdig" historia det här med mat!  

       

Vi blir så trötta efter maten, då är det skönt att sova på rad!


//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards