oljersjo-kennel

Alla inlägg den 4 april 2013

Av Malin Ullström - 4 april 2013 21:30

... valpar!   Just nu kretsar mycket runt Java och hennes små valpar, dock händer det mycket annat på hundfronten!

Jag loooovar att jag ska berätta lite om valparna idag också! Tyvärr följde inte kameran med ut idag...


Förrutom att man jobbar och tränar de andra hundarna, så städas det mycket här...Ni som känner mig innan vet att jag är lite hysterisk pedant...inte så hälsosamt enligt vissa av mina vänner, men jag kan helt enkelt inte se det stökigt eller smutsigt omkring mig.

Jag kan berätta för er som inte vet...det blir stökigt med 7 st valpar som har kommit på att det är väldigt roligt att bita sönder tidningspappret och riva runt alla filtar som finns i närheten för att slutligen kissa på det...   

Det där fungerar inte med mitt ordnings sinne...men det är med valpar som med små barn...dom blir snabbt stora!


Nåja, efter städning och utfodring åkte jag och döttrarna till brukshundklubben. Yngsta dottern går på agilitykurs med Hugo, vår jaktcocker. Det är en fröjd att se hur duktiga dom är tillsammans och målet är att tävla!

   

Imorgon får vi besök av Gunnar, Lllemor, Mezzo och Smallie, dom kommer hit över dagen för att titta valparna!

Så trevligt att dom kommer på besök, tyvärr hinner dom inte stanna över helgen men vi får ta vara på tiden ordentligt imorgon!

//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards