oljersjo-kennel

Alla inlägg den 14 maj 2013

Av Malin Ullström - 14 maj 2013 20:48

... jag har inte gått under jorden! Försöker bara hinna ikapp mitt liv nu när jag endast har 5 hundar i huset!  


Har fått fina lägesrapporter från alla valparna och det verkar som om alla har aklimatiserat sig mycket bra i sina nya hem! Det går bra med bilåkningen och sovandet på nätterna, vad det gäller rumsrenheten....tja, där spelar faktiskt husse och matte en STOR roll!!  Är husse och matte på "hugget" så går det bra, tar man det lugnt och att valpen har för stora ytor att röra sig på...ja, då får man torka golv!! LYCKA TILL ALLIHOPA!!


Idag har jag tänkt uppdatera er om Öljersjös Nova, eller "Ester" som hon nu kallas!

Tror nog att hon hittills är den mest beresta valpen då hon hunnit med både sommarstället i Skåne och sitt nya hem i Stockholm! Allt har gått jättebra enligt matte Louise och lilla Ester har redan hunnit med att vara vid havet, där hon stormtrivdes!


Häromdagen fick jag ett samtal från Mats som har Troja. Det verkar gå lika bra där, Troja är en modig tjej som är nyfiken på det mesta! Verkar som om hon också har en förkärlek till sladdar, precis som Indra, för tydligen hade matte´s väckarklocka blivit sladdlös...  


Hos Elektra eller "ELee" som hon kallas är det bara bra! Enligt matte Kristina så är hon hur go som helst och en ganska lugn tjej. Verkar som hon har lyckats charma husse Dan ordentligt!  


Ja, om Plexus och Indra kan ni läsa om i kommentarerna! De små berättelserna överlämnar jag till Gunnar och Anna-Lena att berätta själva om hur livet är hos dem!


Åh, vad det gäller Phoenix och Hydra...det sparar jag till nästa gång!   Kan ialla fall berätta att idag har vi åkt bil till havet, och dom skötte sig jättefint! Fantastiska bilder har jag tagit, men eftersom datorn har haft närkontakt med åskvädret idag så kan jag inte visa dem ännu..men snart!


Hoppas ni alla har det bra och tack än en gång för alla kommentarer, mail, sms och telefonsamtal om era små gladiatorer!


Kram Malin



Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards