oljersjo-kennel

Alla inlägg den 18 maj 2013

Av Malin Ullström - 18 maj 2013 17:04

...har sommaren kommit!   Det verkar som om våren kom i ett par dagar och sedan kom sommaren, 23 grader i skuggan två dagar i rad! Underbart härligt, men som vanligt hinner man ju inte med. Gräset växer så det knakar och det fejas och skuras utomhus. Så härlig med fint väder, men nu får man träna på kvällar eller tidigt på morgonen. Risk för värmeslag,  fast å andra sidan hinner man ju med lite annat än hundarna.


Tänkte berätta lite för er om Phoenix och Hydra idag!

Phoenix bor hos oss några extra veckor innan han skall flytta till Tomas med familj på Gotland.

Jag vet att dom längtar efter honom och det kan jag förstå!  Phoenix är en go kille som älskar att krypa upp i famnen. Han tar livet med ro och utforskar gärna allt han kommer över! Han är killen som tänker till lite innan han kastar sig in i något, och det är ju väldigt klokt så man inte hamnar i trubbel!

Han ÄLSKAR mat och då menar jag älskar! Han kastar sig över sin mat för att sedan försöka äta upp syrrans...det har gått mycket bättre sedan jag lärt honom att han får bara sitt. Nu äter han lite lugnare, tack o lov!

       

Dock vet han när kameran kommer fram, och då är han aldrig still!


Hydra är tjejen som kastar sig in i något och tänker sedan...dock har det gått bra hittills!  

Nyfiken på allt och alla, Maja, vår lilla piraya till katt har inte rått på henne ännu...det säger ganska mycket!

Tokig i vatten och apporterar vattenskålen som ingenting. Imorgon ska jag åka och köpa en stor balja som vi ska ställa i hundgården. Jag börjar tröttna på att fylla på vattenskålar i tid och otid...  

       

Hydra in action!

 

Trodde för ett ögnblick att Java skulle skrämma henne genom att trycka till henne så hon kom under vattnet...men icke!  


Här badar Phoenix och Hydra med sin lilla mamma!

   

Så fina hundar, man blir precis varm i hjärtat!


Hoppas ni alla har en härlig lördagseftermiddag, det har vi!  

//Malin





Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards