oljersjo-kennel

Alla inlägg den 17 juni 2013

Av Malin Ullström - 17 juni 2013 21:58

... roligt när tekniken inte fungerar! Som jag har berättat har vår "huvuddator" brakat ihop...så just nu får vi använda den "lilla extra" som inte alls fungerar som jag vill...därav denna dåliga uppdatering av bloggen!!

Det är minst sagt roligt när det tar ca 10 minuter för att komma in på bloggen och göra ett inlägg...

Nu ska vi inte prata om hur krångligt det är att ladda ner lite bilder...inte meningen att klaga, men nu vet ni varför jag inte uppdaterar så ofta. Det kommer att bli bättre...ny dator på intåg!  


Nåja, bara för att jag inte bloggar så ligger jag inte på latsidan vad det gäller hundträningen!  


I söndags var Malin/Abbe och jag/Java ute i ösregnet och tränade lydnad i en timme och sedan spårade vi. Java efter rådjursklöv och Abbe efter sina små pinnar! Det gick riktigt bra och jag är så nöjd med Java, det gick strålande!


Hann precis hem och äta lunch och andas i ett par timmar...sedan var det dags för avslutning på eftersökskursen!

Packade in både Hugo och lilla Hydra i bilen tillsammans med spårsele/spårlina och klöv...och kaffe med bullar så klart!!

Nu visade sig inte vädret sig från sin bästa sida...det öste ner hela dagen!!  


Hugo klarade sitt 5 timmars spår riktigt bra, fick ett tappt men jobbade sig tillbaka i spåret fint. Hydra, ja, hon var bara med för miljöträning och detta klarade hon galant!

Tyst och fin i bilen trots att hon blev lämnad själv när Hugo spårade, hon t o m apporterade en älgköv...något tung men viljan fanns!  


Idag har hundarna haft en vilodag från psykisk träning, det blev bara en cykeltur med Kiara, Java och Hugo.

Hästen skulle byta sommarhage och det tar sin lilla tid!  


//Malin 

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards