oljersjo-kennel

Alla inlägg den 24 juni 2013

Av Malin Ullström - 24 juni 2013 21:05

... äntligen fick jag tid att tina upp ett par fåglar till Hydra! Nu har jag gått och tänkt på detta så länge, så nu var det dags att presentera en mås och en råka för damen...  

Jag började i garaget, men upptäckte snart att det var nog bäst att försöka utomhus. Detta för att få upp intresset att greppa, efter lite "pepptalk" sprang hon omkring med fågeln som ingenting!


       

Vilken lycka när man upptäcker att man kan!  

Lite senare på dagen fick jag besök av Kristina/Elee och Anna-Lena/Essie och Indra!  


Efter en stund bus, så fick de små damerna testa på att hämta en gåsvinge och en kråkvinge. Detta gick galant för dem alla, nu är det till att träna inomhus så dom inte vill behålla fågeln för sig själva!


Sedan bar det av mot havet! Varmt och härligt både på land och i vattnet, och de små damerna älskade det!

   

Tjoho, vilka blötdjur!

 

Elee in action!

     

Springa, springa, jaga....

 

Titta vilka fina damer, både två och fyrbenta! Anna-Lena, Indra, Hydra, Kristina och Elee!

Tror egentligen att vi var lika blöta som de små damerna....


Väl hemma tog vi ut Java och Essie och körde ett uppletande. Detta gick över förväntan!! Jag var mer än nöjd med Java´s insats, snabbt ut, systematiskt letande och snabbt in, fokuserad trots dålig träning! Nu ska det bli spännande att träna henne i sommar!  


Tack snälla Kristina och Anna-Lena för en härlig dag!


Kram Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards