oljersjo-kennel

Alla inlägg den 4 juli 2013

Av Malin Ullström - 4 juli 2013 20:35

...hem från jobbet med en massa "måsten", handla, putsa fönster, städa osv...sedan börjar man med en kopp kaffe och tittar på hundarna som ligger huller om buller runt en...

Tja, så struntar man i alla "måsten" och tränar hund hela eftermiddagen istället! Jag tror att vad det gäller mig så är det ett sundhetstecken...hade jag inte haft hundarna, hade jag städat ihjäl mig!!

När man för tillf'ället har 6 hundar i huset tar det tid med träningen! Kommer aldrig att själv ha 6 hundar på en gång, det går alldeles utmärkt med ett par extra några veckor, men inte på heltid...  

Så idag har vi hunnit med lydnad, vattenapportering, markeringar och tränat på stoppsignaler!

           


Hydra är riktigt duktig på att hämta in kanindummiesen nu, har tom kunnat flytta ut på gräsmattan! Dock skall man alltid komma ihåg att sluta när man är på topp!!!  

       

Har lovat att hjälpa Anna-Lena med Essie vad det gäller jaktträningen och hon älskar det! Jag tror faktiskt att jag har stigit lite i "graderna" hos henne!  Jag brukar ju få ta och prata allvar med henne när hon inte lyssnar på sin matte, men nu har vi ju riktigt roligt ihop!

Hugo fick träna med vaktlarna idag och det gick alldeles utmärkt, nästa steg är att släppa ut dem i en inhägnad med honom! Det kommer att gå bra, är inte orolig det minsta!


Sköt om er!

Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards