oljersjo-kennel

Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av Malin Ullström - 1 augusti 2013 12:56

...det skall man ha, oavsett man skall starta på prov eller inte!  Nu är målen för Java och Hugo satta och nu skall vi ge järnet och se om det håller för att starta på jaktprov i höst... Inventering av vilka vilt vi har är gjorda, och nog behöver vi uppdatera oss på sjöfågel sidan...

En stunds träning varje dag med bägge hundarna, står på schemat. Äldsta dottern tar hand om Kiara och hennes träning, så det enda jag behöver koncentrera mig på är Java och Hugo! Hydra, ja, hon hänger på när rätt tillfälle ges!  


Igår tränades det vattenapportering med Hugo, för att vara den första riktiga träningen i vatten är jag riktigt nöjd. Nu måste han lära sig att simma långt ut och leta efter viltet, ca 40 meter på provet! Det är långt, kan jag tala om!!  Speciellt om det går höga vågor på vattnet...men med lite träning skall det nog gå!

Även linjetag med stoppsignal gick riktigt bra. Här gäller det att inte träna det för mycket, för lättlärda är dom...alltid sluta med ett par raka linjetag!!


Även Java tränades med linjetag med stoppsignal och det gick riktigt bra, nu gäller det att succesivt förlänga skicken. Ofta går det bra på korta avstånd med stoppsignalen, men den måste sitta på ca 100 m ut också...Nåja, träning ger förhoppningsvis bra utdelning!  


 

Java apporterar dummies!

 

Kunde inte låta bli att visa er detta härliga kort på yngsta dottern och min pappa´s Östsibiriska Laika, "Vajo"!

Visst är dom fina?!


Nu är det dags att röja lite här hemma för ikväll bär det av till spårskogen med Hugo och Java...snart anlagsprov!


//Malin





Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards