oljersjo-kennel

Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av Malin Ullström - 18 augusti 2013 20:53

...helg är till ända!  

Igår åkte jag, maken och Hugo till Halmstad för att starta Hugo på Vattenprov och på Working test! Proven var idag (söndag) men eftersom det tar en stund att åka dit bestämde vi oss för att ta det lugnt och köra dit redan på lördag eftermiddag.

Efter en lugn bilfärd, en promenad vid Danske Fall, så intogs en god middagsbuffé och sedan var det dags att släcka ögonen för den dagen.


Uppe med tuppen och rastade av Hugo med promenad och lite markeringar, frukost och så iväg. Kan väl säga att jag har nog blivit liiite mindre nervös nu för tiden, det är väl ett sundhetstecken?

Jag menar om man nu själv utsätter sig för detta, så borde man ju inte vara så nervös...eller?


Denna dag börjades med ett Vattenprov och det måste man klara för att få fortsätta starta hunden på fältprov. Sedan finns det ett prov som kallas Enkelt vatten och det är precis som namnet, lite lättare. Klarar man Vattenprovet så behöver man inte göra det Enkla vattnet...tja, ibland så börjar man med det Enkla, men inte idag.

Nu ska jag inte snöa in på regler för det är knappt så jag hänger med på det själv...  


Nu till det väsentliga! HUGO klarade det galant och blev godkänd! Matte´s duktiga prins! Så är det, antingen blir man godkänd eller så blir man det inte!  

 


Eftermiddagen gick i WT tecken, ett sök med markeringar och dirigeringar. Detta var ju riktigt spännande eftersom jag aldrig hade sett något WT för spaniels eller hade kunnat läsa mig till några regler! Så det var bara att kasta sig handlöst ut för stupet som startnummer 2... Tack o lov var Hugo med!!  Han skötte sig riktigt bra, kanske lite snäv i söket men det är jag inte så orolig över, det lossnar säkert när han får börja jaga på riktigt!  

               

 

En nöjd matte med hund!

 

Nästan hela ligan, 16 hundar till start!  


Hugo fick en fin 6.e placering med fin kritik! Nu ska vi ut och jaga! 


Önskar er en härlig vecka!

Malin 

                       




Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards