oljersjo-kennel

Alla inlägg den 25 augusti 2013

Av Malin Ullström - 25 augusti 2013 16:35

...trevlig helg!  

Igår åkte vi tidigt till Bosjökloster för att gå på jakt och fiskemässa. En mycket stor och fin mässa med allt som hör med jakt och fiske till...med andra ord mycket hund och hundprylar! Härligt!


Idag har Elee/Kristina, Indra/Roger och Troja/Kajsa/Mats/Cristina varit här för lite träning och mycket passivitets träning!!

Underbart att träffa dem och kan med stolthet säga att dom var så duktiga!!

       

Indra och husse Roger! Vilken liten tös, och så duktig! Härligt att se att Roger har börjat i en annan "ände" än vad som gjordes med Essie. Det är det som är så roligt med Roger (och Anna-Lena), dom vet vad dom INTE vill att Indra skall göra, det som inte gjordes riktigt rätt med Essie från början. Så gör dom på ett annat sätt med Indra, för att få till det bättre!  Härligt jobbat!!


       

Elee och matte Kristina! Denna lilla snäcka och denna goa matte, ni skall veta hur Kristina har längtat efter en svart labrador!! Äntligen har hon fått sin Elee, och nu är hon på gång! Inte lätt att gå från stövare till labradorer...olika typer hundar som kräver olika dressyrsätt! Dock är dettta inga större problem sför Kristina, hon är hur ambitiös som helst! Härligt att se hur hon jobbar med sin duktiga hund!!


         

Här är jag med Troja! Troja´s familj ville att jag skulle hjälpa dem första gången då dom inte tränat henne så mycket på vilt. Självklart visar jag dom gärna, så dom vet hur dom skall få till det! 

Lilla goa Troja ville helst behålla viltet själv, men med lite lock och pock samt en språngmarsch satt det som en "smäck". Lilla fröken behöver precis som dom andra träna på avlämningarna! Jag är helt övertygad om att detta kommer att gå bra eftersom hela Troja´s familj är så engagerade!  


         

Hydra och jag! Min lilla hund har inte heller gjort sådana här övningar innan, men det gick över förväntan! Dock behöver hon precis som sina systrar öva på avlämningarna, men det är inget som bekymrar mig.   



Jag är så glad över denna dagen. Övningarna i skogen var inte enkla, inget ni ska öva på nu! Detta var mest en lite "koll" på vad dom tyckte om viltet, alla skötte sig med den äran då det var rapphöna, kråka och kanin. Kaninen hade dom nog velat behålla själva...för att göra annat med...  


Träna nu ordentligt på kommando "håll fast" och följsamheten vid er sida och glöm inte PASSIVITETSÖVNINGARNA!!

 

Kristina/Elee, Kajsa/Troja, Jag/Hydra och Roger/Indra!

Tack alla för idag!

Kram Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards