oljersjo-kennel

Alla inlägg den 30 augusti 2013

Av Malin Ullström - 30 augusti 2013 19:36

...man blir så glad när man får samtal från sina valpköpare om att det går bra med valparna!! Denna gången ringde Gunnar mig, och berättade att Mezzo och han hade sin första rktiga jaktpremiär igår kväll.

Andjakt på närbeläget gods och om jag inte missminner mig så var det 15 skyttar, dock vet jag inte hur många hundekipage det var.

Mezzo skötte sig med den äran enligt Gunnar. Apporterade änder som bara den och uppförde sig fint, härligt!!

Hittade en "gammal" bild på Mezzo, men den kan man allt visa igen!

 

Visst är han fin!!  


Java och jag har varit med på ett par duvjakter, men tyvärr har det inte kommit några i skotthåll...tills idag!!

Hon fick verkligen bekänna färg! Jag är sååååå nöjd med henne! Tyst, stilla och lagom koncentrerad, väntade på kommando och tog in allt som "damp" i backen!  Kunde skicka henne på linjetag och även ett sök utan problem, duvorna kom in allihopa! Prata om att man blir glad! Nu känner jag mig väldigt lugn, så snart kan jag ta bössan med mig själv! Hon fanns vid min sida utan att hon märktes och hon skötte sig helt strålande!!  

 

Tyvärr fick jag inget kort på henne och alla "hennes" duvor! Nästa gång...

Nu hoppas vi att det blir en bra morgon för duvjakt, imorgon får Hugo följa med!  


Önskar er alla en härlig fredagskväll!

//Malin


Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards