oljersjo-kennel

Alla inlägg under november 2013

Av Malin Ullström - 10 november 2013 21:26

...full fart! Denna veckan har rusat iväg, och mycket berodde det på att det har varit otroligt mycket på jobbet.Det blev ju inte bättre av att jag var på utbildning i Stockholm i tre dagar. Mycket trevlig dagar och höjdpunkten var förstås att få träffa Nova, eller "Ester" som hon kallas!  

Tro det eller ej, men hon verkade känna igen mig!! Lycklig som bara en labrador kan bli, och följde mig som en skugga, varmt i ett "uppfödarhjärta"!  

Ester´s familj har gjort henne till en väluppfostrad liten tjej,och det var så roligt att få träffa dem alla! Lite apporteringsövningar hann vi allt också med... och jag vet att jag är hopplös!  

Nu hade jag ingen kamera med och tyvärr har min telefon fått ett sammanbrott vad det gäller att ta bilder, så jag har inget nytaget kort på henne. Dock hittade jag ett på henne då hon var 7 veckor!

 

Ester 7 veckor!


Så kom jag hem sent fredag kväll och inte har det blivit någon hundträning att tala om...  regnet har formligen öst ner och varken jag eller hundarna har varit på hugget för träning. Eller rättare sagt JAG...


Imorgon är det ny vecka och då!!!


Sköt om er!

Malin

Av Malin Ullström - 3 november 2013 19:35

... att presentera LP1 SMEDMÄSTARENS HUGO!

Towe/Iris och Jag/Hugo, bägge ekipagen fick sitt förstapris och sitt LP1!  Trots att regnet vräkte ner...  


Idag satt det tredje förstapriset i lydnadsklass1, Emmaboda BK. Tre starter, tre förstapris och tre pall platser!

Han är duktig matte´s lilla Hugo! Nu ska vi inte tävla lydnad mer detta året, utan nu blir det träning för fältprov till våren!

Målen satta med råge detta året!


Kram Malin

Av Malin Ullström - 1 november 2013 20:07

  ...mycket shopping!

Igår åkte jag med Karlskrona Hundungdom´s styrelse till Teba i Höör. En mycket trevlig dag med mycket fnittriga tjejer i bilen!   Många timmar senare och med mycket tunnare plånböcker kom vi hem sent på eftermiddagen!  

Så roligt att dom hittar på saker tillsammans, ex denna resan, utställningar, stadspromenader, agilitykvällar och helgläger. Tjejerna känner varandra mycket bra nu och även deras fyrbenta vänner!

Känner mig "hedrad" att få äran att köra dem...det var fler mammor som ville!  


Idag har hela familjen varit ledig! En tur till staden för att inhandla alla vinterkläder och skor till de yngsta i familjen...Allt klart!! Usch, alldeles för dyrt men nu är allt klart!

Väl hemma tog maken och jag en promenad med hundarna i det härliga höstvädret, vad det luktar gott i skogen!!

Sedan var det dags att sträcka upp Hugo, tävling på söndag. Nu hoppas jag att han håller sig i skinnet så att vi kan plocka hem LP:et!! Håll tummarna för oss!  


Önska er en trevlig Alla Helgons Dag!

  

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards