oljersjo-kennel

Alla inlägg den 4 januari 2014

Av Malin Ullström - 4 januari 2014 19:43

...valp, så tog jag det lilla svarta "monstret" som alltid slogs, morrade, bets och hunsade sina syskon. Hon var som en liten piraya... Kan berätta att det var inte lätt att välja i denna kullen eftersom tikarna var så otroligt jämna i sitt humör, men "Hydra" som hon döptes till, var värst!!!  Helt enkelt förklarat så vågade jag inte låta någon av mina valpköpare köpa henne pga hennes humör...man vill ju att alla ska trivas med din nya familjemedlem!   Ni som var här i somras glömmer väl inte vilket slagsmål det blev mellan henne och Plexus...Plexus var klok och retirerade!

Ja, så flyttade alla syskonen och Hydra började uppfostras. Har aldrig haft några som helst problem med henne, hon är hur go som helst och har inte hittat på något hyss...tills i går!!  

När jag kom upp på morgonen och kom ut i tvättstugan, där de fyrbenta har sina liggplatser för natten, så möts jag av två labradorer och en cocker som sitter på dörrmattan och vill inte möta min blick...

Den tredje labradoren, "Hydra", fann jag sittandes mitt i en hög av tapetväv...helt klädd i vit väv och med ett mycket lyckligt uttryck!! Det var väv överallt...  Hunden var lycklig, men INTE jag...nu levde hon än en gång upp till sitt namn, "Hydra" som var ett monster i den grekiska mytologin.

Efter en ordentlig tillsägelse som inte rörde henne i ryggen, så åkte hon ut för att jag skulle försöka städa innan maken vaknade...hm, det är en konst att förklara för maken att det behövdes renovera lite i tvättstugan!  


Tack och lov har jag en mycket snäll man som "gruffade" lite, men idag är det tillfixat och jag fick t o m golven bonade!!

Det var inte så dumt i alla fall...  


Idag har det inte varit mycket till hundträning, det har varit konditionsträning vid cykeln och "Hydra" fick sig ett apporteringspass. Det gick riktigt bra och jag kunde slänga markeringar över stenmuren som hon tog utan problem!

Hon fick känna på 1½kg dummiesen ett par gånger och det är inga problem, lika bra att vänja henne vid tyngden, det kommer nog bli mycket gåsjakt i framtiden!

 


Imorgon ska Ylva och jag åka på retrieverträning på Möcklö, ska bli roligt att träna lite med dom som är "gamla" i gamet!


Önskar er en härlig lördagskväll! Själv ska jag sätta upp nya gardiner...idag åkte julen ut med buller och bång. Tänk vad mysigt det är att pynta inför advent och jul, men så HÄRLIGT det är att "slänga" ut allt!!


Kram Malin





Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards