oljersjo-kennel

Alla inlägg den 10 mars 2014

Av Malin Ullström - 10 mars 2014 07:07

...lite hundträning och MYCKET vårpyssel.


Ja, tyvärr har det varit så, men det är faktiskt nödvändigt ibland...

I lördags var jag ute med ett par arbetskamrater och tränade hund. Nu har vi olika former av hundar och hade olika träningsbehov, men det var en mycket givande och härlig förmiddag i det härliga vårvädret!


Jag tränade dirigeringar med Java och det börjar fungera riktigt bra nu...nu ska vi fortsätta träna detta i skogen med vilt...så det lär nog bli till att börja om igen! Dock är det ju så...träna "basic" för att sedan plocka på mer och mer störningar!  Förhoppningsvis stämmer det en dag, men vi har hela sommaren på oss eftersom jag inte planerar att starta henne förrän till hösten!


Resten av helgen gick till att vårstäda lite på tomten, klippa träd, plantera vårblommor i krukorna, städa bilen, städa inomhus...ja, ni vet allt det där.

 En runda med döttrarna i stallet och lite lydnadsträning med Hydra hanns också med!  


 

Jag har börjat presentera bollen för Hydra i lydnadssammanhang, och det var roligt!! Anna-lena, Roger och jag pratade för ett tag sedan om att de "små" fyrbenta i familjen "glider" omkring på ett bananskal... När Java var lika gammal som Hydra hade jag tränat henne mycket mer. Så det var bara att "damma" av bollen, ta på dressyrlänken och sträcka upp Hydra en stund på gräsmattan.

Till min stora förvåning gick hon riktigt bra och hängde med på mattes "tysksvängar", så nu får vi allt fortsätta med lydnadsträningen. Hon tyckte det var riktigt roligt!   


Hoppas vi får fortsätta njuta av vårvädret!

//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards