oljersjo-kennel

Alla inlägg den 26 april 2014

Av Malin Ullström - 26 april 2014 15:29

...innan det blir dags för ett uppehåll i hundträningen!  

Som jag skrev för ett par inlägg sedan så gick det inte så strålande med närsöksträningen av Hydra och hennes systrar. Självklart kan man inte begära att de små damerna ska förstå vad man menar första gången, men...


Jag satt här och funderade på vad det var som blev "tokigt". Hydra är ju riktigt duktig på söket och har inte haft några problem med detta, så vad sjutton...efter en stunds reflektion kom jag ju självklart på problemet!! Det mest vanligt förekommande fel i hundträningen...FÖRARFEL!!!  


Av någon anledning hade jag inte sagt samma kommando som på söket, vilket jag borde gjort för att sedan använda närsökssignalen!! Tro jag det att hon var förvirrad...


Så ut med Hydra i ett närsök och det gick som en dans!!   Härligt när man lyckas "knäcka" nöten!!

Snabbt ut, höll sig i området och sökte systematiskt, höll de små dummiesarna fint och bra avlämningar! Stolt matte!!  


 

Morgonpromenad i vitsippebacken!

 


Efter den övningen i måndags, så har det inte blivit någon mer träning. Självklart har hundarna blivit väl omhändertagna, men nu är det familjen som får ta ansvaret för dem!

I tisadgs opererade jag min höft, så nu väntar ett par månaders rehabträning! Allt har gått bra och jag tar mig fram ganska skapligt på kryckorna! Trött är man, men så härligt att vara hemma igen!


Hoppas ni alla njuter av vädret och tar vara på dessa härliga dagar!


//Malin





Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards