oljersjo-kennel

Alla inlägg den 9 maj 2014

Av Malin Ullström - 9 maj 2014 10:03

...bara av "ondo" att inte kunna vara ute och träna hund på all sin lediga tid...  


Eftersom jag av naturen har VÄLDIGT svårt att sitta still så bävade jag lite över denna situationen att vara tvungen att ta det lugnt i två till tre månader!! Så jag har "laddat"...med böcker (har inte ro att sitta still att läsa så som jag hade tidigare), med att renskriva alla recept som jag har på ett "lösbladssystem"...  (brukar hitta i högen), med alla hundpapper som har lyckats bli många, med att fixa med hemsidan som lyckades "bryta" ihop för ett år sedan, med att planera träningar,prov, valpträffar osv... Tja, det finns mycket annat också men det skall jag bespara er, min plan är att allt skall vara färdigt innan jag kan ge mig ut i skogen på allvar!!


Vill påminna er alla att visitera era hundar ordentligt! Själv brukar jag gå igenom dem efter jakt och träning, jag klipper klorna på mina hundar en gång i veckan och då passar jag även på att kontrollera lite extra.


Så jag har haft koll på lille Hugo´s tänder och sett hur tandstenen kommit krypande, trots att han fått mycket ben att knapra på...  


Ibland finns det inget som vi hundägare kan göra mer än att borsta tänderna på hundarna, och det har vi inte varit flitiga med!!

Hugo fick igår åka till veterinären och sövas för att all tandsten skulle bort! Det visade sig att han har räfflor på sina tänder där tandstenen gärna fastnar. Så nu blir det att borsta tänderna på lillprinsen en gång i veckan så får vi se om vi kan hålla undan tandstenen, annars får det bli fler besök till veterinären!


 

En trött Hugo med väldigt fina tänder!!


Sköt om er!

Malin



Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards