oljersjo-kennel

Alla inlägg den 7 juni 2014

Av Malin Ullström - 7 juni 2014 17:17

...en lugn och härlig dag med strålande sol!   


Tränade Hydra lite i lydnaden på förmiddagen, linförighet, inkallning och läggande. Gick riktigt bra idag och den lilla hunden ser så lycklig ut!


På eftermiddagen fick alla en "duvning" i dirigeringar och linjetag, Java är suuuupertaggad och det märks att nu är hon trött på att vila från träningen. Hon liksom svävar ovanför marken...tack och lov håller hon ihop när det väl gäller men känner att nu måste nog både hon och jag ta tag i det här, för bägges välbefinnande. Tanken är ju att hon skall starats i höst...men vi får se hur vi hinner träna.  Nåja, dirigeringarna och linjetagen gick mycket bra idag och efter ca 15 minuters träning slutade jag med Java.


Tog därefter ut Hydra som var såååå avundsjuk på sin mamma. Denna lilla "donna" ser helt loj ut men när hon väl får kommandot far hon iväg. Tänk att mor och dotter är så olika!! Nu är ju inte Hydra så gammal och träningen har ju i stort sätt bara börjat, hoppas detta håller i sig! Lugnet och viljan att vara till lags samt denna apporteringslust!!  


Hugo...ja, vad ska man säga?! Läste en artikel i en jakttidning om Jaktcockrar, där sa man att jaktcokern är en riktig racerbil i jaktmarkerna, ett dynamitpaket! Jag kan bara instämma!!

Hugo är väl den av hundarna som man har märkt att han inte riktigt har trivts med att matte inte har kunnat jobba med honom som jag brukar...han har börjat ta sig lite friheter som jag har börjat plocka ur honom igen! Är inte orolig för detta, det kommer gå bra men just nu vill han göra allt två gånger...  

Så efter en stund av dirigeringar och linjetag gick det riktigt bra och man såg hur denna lilla/stora hund bara var sååå lycklig!!

" Någon har sagt att jaktcockern aldrig sover. Den ligger bara på laddning i "stand by-läge"!!   

 

Hugo och Java!  



Nu vill jag bara påminna alla mina valpköpare och hundvänner, träna lite varje dag dock skall träningen vara genomtänkt och genomföras när NI är på "hugget"! Det behöver inte vara mer än 10 minuter, bara ni får till bra resultat! Exempelvis...skickar ni ut hunden på ett linjetag så skall den ALLTID lyckas, börja med ett avstånd som ni vet att hunden klarar och utöka succesivt!!  SLUTA NÄR DET GÅR SOM BÄST!!


//Malin





Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards