oljersjo-kennel

Alla inlägg den 6 juli 2014

Av Malin Ullström - 6 juli 2014 21:23

...denna helgen har gått i ett!  

Igår åkte jag, döttrarna och Majsan till Kalmar för att tillbringa dagen med att titta på agilitytävlingarna, Guld Agility!!

Så bilen packades med mat för hela dagen, sköna stolar att sitta i och solglasögon!! Härlig dag med många duktiga hundar!

Vi kunde alla konstatera att agility måste nästan vara den svårste hundgrenen...det är SÅÅÅÅÅ lätt att diska sig!  

 

 

Här studeras det nogrannt, och nu kan jag berätta att yngsta dottern filmar olika ekipage för att ta med sig bra tips hem!! Ordentligt sugen på att tävla igen, men lite finslipning på formen skall till först!  


Väl hemma, trötta och mycket nöjda blev det en kvälls promenad till viken för att hundarna skulle få bada!!

 

Härligt sommarväder!


Idag var familjen bjuden på konfirmation, så det blev inte så mycket tränat idag. Dock var det väldigt varmt så det gjorde inte så mycket.   Hann dock med lite vattenapportering med Java och Hydra, mest för att dom skulle få lite konditionsträning. Simning är bra konditionsträning, sliter inte på kroppen och väldigt bra när det är varmt ute!!  


Idag gjorde jag så att Hydra fick sitta brevid medan jag kommenderade Java att sitta kvar, gick ut på bryggan och kastade ut en dummies så långt jag kunde, gick tillbaka och berömde Java och skickade ut henne efter en stund.

Hon simmade ut och hämtade dummiesen och fick springa upp en bra bit på land innan hon avlämnade dummiesen på kommando! Detta fick hon göra ett antal gånger innan jag skiftade hundarna!!


Till min stora glädje klarade Hydra av att göra precis likadant och detta har jag ALDRIG tränat innan med henne!!  


Till min ännu större glädje var det helt tyst och stilla på bägge hundarna i bägge situationerna, och bägge hundarna vet när det är deras tur att jobba. Då sitter den andra tyst och stilla och väntar på sin tur!! Sådant här blir man helt varm i hjärtat av!!

 

Två lyckliga tjejer efter dagens övning!!


Hoppas ni alla haft en bra helg!

//Malin


Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards