oljersjo-kennel

Alla inlägg den 14 augusti 2014

Av Malin Ullström - 14 augusti 2014 21:06

...efter att ha varit borta från jobbet i 4 månader så började jag arbeta i måndags.   Mycket roligt eftersom jag trivs mycket med det, men jag har fyra små individer (fyrbenta) som inte tycker det är lika roligt...  


Från att ha varit ute mest hela dagarna, får dom en sväng på morgonen ( för att sedan få en sväng mitt på dagen av min pappa eller duktiga barn) och sedan får dom allt vänta tills sena eftermiddagen innan det blir träning. Jag har ca en halvtimme på mig från det jag kommer hem tills det att dom högljudt talar om att nu är det dags!   Visst tystnar dom om jag säger till dem, men kan inte låta bli att tycka det är lite gulligt!!


Så nu har "harvandet" börjat...markeringar och dirigeringar så långt ögat kan nå! Hydra tränar jag mest markeringar med just nu, hon har blivit slarvig med hur hon håller dummiesen men efter lite korrigeringar så börjar det bli bättre. Så är det när man legt på latsidan...träning är färskvara!!  


Java tränas med svåra markeringar och det dirigeras till höger och vänster, över stenmurar eller två. Det går faktiskt riktigt bra!!  


Inte så lätt när man har två såååå olika individer som Java och Hydra är...en som är som en galopphäst och en som är coool som en filbunke. Tänk om man kunde blanda dem?!!!  


 

Java!

 

Hydra!


Häromkvällen blev jag uppringd av en arbetskamrat som behövde en hund med på gåsjakten. Självklart följer man med, så klockan fem på morgonen så stod Marcus, Java och jag i vassen och väntade på gässen. Fantastiskt fin morgon och det kom lite gäss men alldels för högt...sedan kom åskovädret! Dött på himlen förutom blixtarna, så det var bara att köra hem och till jobbet. Tyckte synd om skytten men jag fick en mycket bra passivitets övning med Java och den klarade hon galant, nästan att hon somnade brevid mig!!

Inte ett ljud och bara "fanns" vid sidan om mig, älskar denna hund!!  


Hoppas ni alla har det bra och att ni tränar flitigt!!

//Malin


Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards