oljersjo-kennel

Alla inlägg den 4 september 2014

Av Malin Ullström - 4 september 2014 20:31

...dags att söka hjälp!!  


Ni som känner mig vet att jag gärna hjälper alla med sina hundar i den mån jag kan, och självklart bara om jag har kunskap om just det man vill ha hjälp med.

För er som inte känner mig, så kan jag berätta att jag har ju inte hållt på med just jaktträning så rysligt länge, men HUND det har jag en ganska bra inblick i eftersom jag ägnar hela min fritid (nästan) och min arbetsdag åt detta!!  


Dock kan man aldrig bli fullärd!! Nu har jag kört på "patrull" med dirigeringsarbetet med Java, och då får man vända sig till dom som är mycket bättre än sig själv!! När jag behöver sådan hjälp, då ringer jag Mirjam på Carmal´s kennel!!  

Så i tisdags "slängde" jag in en semesterdag och körde till Nymölla för att få hjälp med Java. Sådan trevlig dag och så mycket tips från Mirjam. sammanfattningsvis kan jag säga att hon tyckte det var ordning på Java men det är en "klurig" tik som tänker mycket...JAAAAA, det är ju just det!! Här gäller det att göra saker och ting svårt för lilla damen, så hon inte tror att hon skall lösa ALLT själv!!

Dock fick vi läxa som vi skall öva på mycket för att sedan få lite feedback, sedan skall det inte vara svårt att få till förstapriset enligt Mirjam...om inte vi hittar på något annat!!  '


Ja,ja...det löser sig nog så småningom...kanske bättre med en hund som INTE tänker så mycket själv...neeeej, tror inte det!!  

 


Sköt om er!

Malin


Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards