oljersjo-kennel

Alla inlägg den 17 september 2014

Av Malin Ullström - 17 september 2014 20:47

...väl dags för lite uppdatering!

Veckorna springer iväg, fullt ös både hemma och på jobbet. Tyvärr inte så mycket hundträning som jag hade önskat, men så är det ibland.   


Förra veckan så startade vi igång en lydnadskväll i veckan, vi ska försöka köra in lydnadsklass 1 momenten. Det är jag/Hydra, Kristina/Elee, Christina/Kajsa/Troja och två nya ekipage!


En av mina bästa väninnor, Sarah och hennes Finska lapphund Zeke. Zeke är herren i gänget och en mycket söt sådan, hans matte vill få lite ordning på honom och det är bara roligt med lite andra raser i gänget. Nyttigt för de svarta damerna att se en liten lycklig "ulltott" som ÄLSKAR tjejer!

Det andra ekipaget är en tjej som heter Caroline och hennes labbetik Yackie, dom har blivit "hitskickade" av kennel Carmal´s för att få hjälp med lite av varje. Närmre för Caroline att köra hit än ner till Skåne. Jag tycker det är jätteroligt att få hjälpa till, som ni alla vet!  


Idag har jag varit ute med Java och Hydra för att lägga upp olika stationer där vi ska träna linjetag och dirigeringar i olika svårighetsgrader. Kanske lite svårt för de unga hundarna ännu men snart så...

det tar en stund att fundera ut hur man ska lägga upp saker och ting, för att sedan snitsla ut stationerna.

Har en viss känsla av att jag snitslade lite för lite!  


 

Matte´s lyckliga tjejer!

   

Något lugnare...

 

Java på väg in efter ett ovallat linjetag!

 

Hydra på väg in med en kanindummies!

 

En härlig kväll vid jaktstugan!


Imorgon blir det lydnad och på söndag är det jaktträning igen, härligt!  


//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards