oljersjo-kennel

Alla inlägg den 29 september 2014

Av Malin Ullström - 29 september 2014 19:37

...ur en!  


Jaha, så har man lyckats bli bortlottad på två jaktprov i höst...detta var väntat. Jag har haft förmånen att klara mig ifrån detta vid tidigare tillfälle så nu var det ju min tur, förstås.

Dock kände jag mig väldigt "laddad" efter jag hade varit hos Mirjam och tränat och kände att nu var Java och jag på gång. Att hon svarar fint på min nya träning gör ju saken bara ännu bättre, så som sagt...jag VAR laddad.   

Nu "snurrar" det ordentligt i huvudet...ska jag ta valpar till våren eller ska jag vänta ett tag till?! Vill ju sååå gärna ha en kull med "småttingar" samtidigt som jag såååå gärna vill gå på prov med Java...inte lätt det här!!


Nåja, hur det än blir så har jag tiden för mig att träna henne!! Så eftersom "musten" gick ur, så åkte jag och döttrarna med mormor till Kalmar och shoppade i lördags. Fantastiskt vad en shoppingtur kan göra!!  


Ingen hundträning på hela helgen...känns konstigt, men intalar mig att det är nyttigt för oss alla... två som fyrbenta!


Inga jaktprov i höst för oss, tja, då får man ta tag i planlydnaden för nog sjutton skall jag kunna få ett LP på lilla Hydra?!

Hon var lite trög i början, men nu älskar hon lydnaden!! Så nu ska vi försöka få ihop alla ben, öron och svansar...för är man lycklig, ja då "spritter" det i kroppen!  

 

Matte´s fina lilla Hydra!  


Ingen hundträning men hästträning! Yngsta dottern har börjat träna foderhästen i hoppning och dom är riktigt duktiga. Dock måste dressyren sitta ordentligt...tänk vad likt det är hundträning! Ingen jaktträning, innan lydnaden finns där!

 

Humlan får sig ett pass i ridhuset! Dom är så duktiga så jag blir precis varm i hjärtat av att se dem!


På torsdag är det lydnadsträning igen, nu ska jag försöka komma ihåg kameran...


Sköt om er!

Malin




Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards