oljersjo-kennel

Alla inlägg den 13 november 2014

Av Malin Ullström - 13 november 2014 20:47

...väldigt nyttigt att träna hundarna i de miljöer dom inte är vana vid!  

Jag brukar vara duktig på att "fara" runt med mina valpar/unghundar i olika miljöer, både för själva miljöträningen men också för att träna lydnad. Det är inte bara när de fyrbenta har gräs under tassarna dom ska lära sig att ligga, sitta osv.


Tränar man lydnad i ex stan, i detta fallet centrala Karlskrona, ja då brukar det fungera på de flesta ställena!   Dock skall erkännas att just stadsträningen har det slarvats med i Hydra´s fall...  fast det var ju inget jag behövde fundera så mycket på!!


Ikväll har Kajsa/Troja, jag/Hydra och Sarah/ Zeke (Vår finske lapphunds vän) träffats för lite miljö och lydnadsträning. Detta var superroligt och våra fyrbenta vänner skötte sig med den äran!


Så innan vi skildes så bestämde vi att det får bli staden nästa gång också, vi träffade ju på både kaniner och sothönor till hundarnas glädje!

Prata om antiklimax....inga kaniner i skogen, men i stan finns dom och stora som harar är dom också!!  


Sköt om er!

Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards