oljersjo-kennel

Alla inlägg den 18 december 2014

Av Malin Ullström - 18 december 2014 21:24

...väl på tiden att jag sätter mig ner och skriver ner lite vad som har hänt i Öljersjö!

Herregud vad tiden rinner iväg och när det inte är så mycket ljusa timmar om dagen, så känns det som en kamp mot mörkret hela tiden.   


Då får man göra som jag, upp i ottan på helgen och packa fikakorgen och hundarna i bilen! Kommer hem lagom till mörkret men vi är nöjda både två och de fyrbenta!  Vad har nu hänt sedan jag skrev sist? En del jaktträning förstås och nu filas det dirigeringar och stopptecken till höger och vänster. En del viltspår har det blivit med unghundarna och det går RIKTIGT bra! Känns som det är Hydra´s paradgren...än så länge ialla fall!


Hugo drillas ordentligt också och den lille "dynamitladdningen" går som bara den! Yngsta dottern hade lyckats stöta upp en fasantupp med honom häromdagen och han satte sig direkt och respekterade den! Härliga lilla hund!  


 

Ylva och Rhea med sitt första spår, gick riktigt bra!

 

Kristina och Elee spårar som bara den, duktiga tjejer!

   

Nytillskottet hos oss...nix, ingen labrador utan en Finsk lapphund vid namn "Zeke" och hans husse Tobbe. Detta var så roligt!!


Nu lyckades jag inte fånga Troja på bild eftersom jag spårade samtidigt med Hydra då Mats och hans goa hund gav sig ut i spåret. Så det får bli en bild på henne som jag fick av matte Kajsa, som är tagen när hon hjälper till i stallet!

 

Härliga helger bakom oss och nu väntar julen!   Nu får vi passa på att umgås med våra nära och kära några dagar så kör vi väl på igen, eller?!


Kram Malin


Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards