oljersjo-kennel

Alla inlägg den 18 januari 2015

Av Malin Ullström - 18 januari 2015 20:58

  ...helg till ända!  

Började helgen med att tillbringa fredagseftermiddagen med spa behandling, underbart! Detta borde man unna sig oftare,  fullständigt avkopplad blev det en långpromenad med alla fyrbenta och god middag. Japp, så var helgen igång!


Lördagen bjöd på strålande sol och då vill man allt annat än vara inne, långpromenad med hundar, yngsta dottern och min lilla mamma och pappa med fyrbenta. Var nog en härlig syn när vi kom ut på vägen, fyra stycken tvåbenta och sex stycken fyrbenta!  


Ingen avancerad hundträning mer den dagen...huset skulle städas och fönsterna putsas, tjoho, nu ser vi ut igen!!  


Idag var jag uppe med tuppen, ut med hundarna på motionsslingan för att sedan jaktträna Hugo och köra igenom Hydra i lydnadsklass 1. Herregud, vad roligt de tyckte att det var!

Hugo´s päls var full med taggar, tistlar och pinnar så yngsta dottern gick "lös" på honom med balsamsprayet och borsten. Strålande resultat!

Hydra älskar lydnadsträningen och jag försöker känna mig fram vad som är bäst att berömma henne med, det lutar åt "bollen". Godis och labradorer har en tensens att gå över styr...  


Vid lunch packade döttrarna och jag in Hugo och Hydra för att åka och hälsa på Rita och Jörgen! Mysig och mycket trevlig eftermiddag, och lilla Liv (Hugo´s mamma) var rund som en boll. Valpar väntas nästa vecka och då blir Hugo storebror!


Kvällen avslutades med att vi åkte och hälsade på min faster med familj och det var förstås mycket trevligt och mysigt på alla sätt! Något vi borde göra oftare!!  


Imorgon måndag och nästa helg börjar jaktträningen igen med alla mina goa valpköpare och vänner, ska bli så roligt att träffa alla igen!


Nu kör vi så det ryker!


Kram Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards