oljersjo-kennel

Alla inlägg den 26 januari 2015

Av Malin Ullström - 26 januari 2015 21:01

...det är bra att ägna en stund åt!  

I detta fallet tänker jag på Java´s och min utveckling tillsammans...hon är ju faktiskt den hund som jag tränat från allra första början. Tyvärr hade jag inte samma förutsättningar med Kiara när hon var valp/unghund pga olika omständigheter, därav blev inte själva jaktträningen så bra med henne. Trots allt är hon en bra jakthund som man alltid kan lita på, viltet kommer hem om det finns där!  

För att återgå till Java´s och min gemensamma strävan framåt i jaktprovens värld och givetvis jaktens värld. Det är mycket att lära sig och tyvärr eller kanske lyckligtvis, så lär man sig av sina misstag! För det gör man när man är ny på något, vad det än gäller. När man sedan som i detta fallet har en hund med otrolig jaktlust och vilja...ja, då gäller det att kämpa på! Med facit i hand skulle jag givetvis börjat köra dirigeringar mycket tidigare men skam den som ger sig. Nu börjar vi komma framåt även i den träningen, hon stannar på min stoppsignal även om det är fullt ös i söket och hon tar dirigeringarna skapligt. Nu ska vi slipa vidare på att göra samma sak när det har med viltet att göra...men jag har stora ambitioner och en härlig hund så det kommer nog fungera!  


  

Java efter lördagens träning!


 

Java, 4 månader!

 

Matte´s fina hund!


//Malin


Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards