oljersjo-kennel

Alla inlägg den 23 februari 2015

Av Malin Ullström - 23 februari 2015 20:33

 ...goa valpköpare och hundvänner!  Ni som följer min blogg funderar kanske hur det kan komma sig att det oftast går så bra när vi tränar? Berömmer jag hela tiden? Nejdå, det kommer kritik också och då kommer det snabbt, och så reflekterar vi vad som blev fel och sedan på det igen. Då med en mycket positvt inställning för det är ju oftast vi som förare som gör fel... 

För det första försöker jag alltid tänka positivt, sedan tränar vi mycket på basövningarna för att sedan "smyga" in nya saker så att hundar och förare nästan inte skall märka det! För går vi för fort fram så faller man ofta pladask, visst det kan gå bra ett tag, men bakslaget kommer. Som jag ser det måste man bygga upp hunden och förarens förtroende för de olika "övningarna", på det sättet växer vi som ekipage! Sedan gäller det att öka svårighetsgraden på träningen men glöm inte att gå tillbaka och repetera!!


"Man kan inte hoppa över flera trappsteg åt gången för då trillar man, och man kan slå sig ordentligt", likaså med hundträningen!  


Jag får kommentarer på bloggen och många sms från mina valpköpare och hundvänner med positiv feedback, och det gör mig så himla GLAD!!  TACK snälla!!


Nu till helgens träning, som bjöd på strålande vårväder! Eftersom vi inte var så många så träffades vi hemma i Öljersjö och slipade linjetag och långa markeringar. Nu börjar alla bli så duktiga så nu ska vi lägga in lite längre linjetag och klurigare markeringar! Vi ska börja träna stadgan med mycket mer retningar, så nu kan ni vässa er reaktionsförmåga ordentligt!!   

 

Här sitter två av mina flickor, mor och dotter, Java och Hydra!   Här sitter dom och väntar på sin tur medan dom ndra tränar, bra stadga övningar!


   

Kristina med duktiga Elee!  


   

Caroline och Yackie, dessa tjejer har gjort stora framsteg men det har matte Caroline nästan glömt bort!  


 

Hydra på väg till mig efter en markering!  


Nu var det så att Troja och matte Christina samt husse Mats var ju också med och tränade, men matte Christina vill inte vara med på kort...och jag vet inte om det har skett någon tankeöverföring men jag kan inte ladda ner de korten på Troja med matte och husse....Hmmmm, jag återkommer!!  Fast jag kan berätta att det gick strålande!!  


Kram Malin


Ps. Tyvärr fungerade det inte MEN det finns ju arkiv...

 

...och det här är så fint tycker jag!!  


Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards