oljersjo-kennel

Alla inlägg den 3 april 2015

Av Malin Ullström - 3 april 2015 20:37

..vara ledig!   Nu är hela familjen ledig i över en vecka, så härligt! Dock blir det allt ifrån vila då vi har rivit ut köket för att byta ut det...det blir nog fantastiskt fint när allt är färdigt, men nu är det rörigt värre...


Imorse fick jag ett samtal från Gunnar, han och Plexus hade gjort MH men ett klart godkänt resultat.  Grattis!! 


Så i eftermiddags så "rymde" jag ut en sväng med Java och Hydra för att träffa Kristina och Elee. Vi gjorde en övning med linjeteg och minnesmarkeringar som alla tre hundarna klarade med glans! Eftersom vädret var så fint så fick det bli årets första vattenapporteringar!   

Detta gick också galant, lyckades dirigera Java till anden och hon höll den ända fram till mig trots att det var årets första dopp. Det brukar ju vara lite "ringrostigt" första gångerna då dom gärna vill ruska vattnet ur pälsen...

Både Hydra och Elee hoppade i vattnet och hade inga problem att apportera anden, dock släppte båda anden första gången men sedan gick det bara bra, leverans i handen!

 

Efter att ha simmat i Lyckebyån blev det täcken på... allt för att hålla vattensvansarna borta!  


Väl hemma hittade jag två trötta vänner!

 

Gustav och Maja!


VI ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT GLAD PÅSK!!

 

Kram Malin med familj!


Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards